Sidor

söndag 14 april 2013

Pimp my trädgård

Så kom den då!
Våren!
Jag har bestämt att det är vår nu och värmen väntar runt hörnet! :-)

I flera dagar har vi haft +grader. Och varje morgon det inte är minusgrader, är en bra morgon! :-D
Igår regnade det tom.
Hur skönt är inte det!

Minime och jag var iväg på barnkalas igår. 
Nu är ju barnen så stora att dom egentligen kan lämnas och hämtas sen sockerhöga och fina.
Men, det är liksom trevligt att fika och snacka skit med de andra föräldrarna också. :-)
Och Minime ville inte att jag skulle gå.
Hon är inne i en grym mammaperiod nu. Vill helst sitta i knät, hela dagarna! ;-)
Det är väl åldern, för jag hörde att flera i hennes kompiskrets är likadana. Plötsligt får inte mamma gå..

Nåja, under tiden vi kalasade, åkte killarna för att storhandla och uppdaterade pysselförrådet.
Vi fick för oss att vi skulle göra Papier-maché djur. Typ dinosaurier.
Jag kan summera projektet såhär. Fan.vad.kladdigt! ;-)
Men, ungarna hade kul!

Maken var jätte duktig på att mecka till stommen. (Oftast har man ju ballonger som stomme, men vi ville vara lite mer kreativa! ;-) )
Helt lätt var det inte...Vi hade lim överallt till slut..
Men, vi fick ihop det till en Varan! ;-)

Nu står den och torkar.. I kväll får vi köra lager numero två. Sen ska den målas och fixas till.
Barnen pysslade med lite andra grejer.. en gubbe tex.

 Jag är sugen på att köpa lera som man kan torka och lacka. Göra mysiga grejer till trädgården på landet.

Jag är en sucker för små troll och nyckelpigor. Det drar igång fantasin! ;-)
Det är så kul att pimpa trädgården!

För att få lite vår boost åkte vi idag på trädgårdsmässan. Det är ju inte så mycket att titta på egentligen, mycket av samma saker, men man får så mycket sköna synintryck och dofter!
Det är som att gå direkt in i sommaren! :-)

Barnen var överlyckliga att få dra på sig gympadojor när vi åkte.
Som dom har längtat! :-)

Väl inne på mässan var det inte så mycket folk.
Skönt!
 Många vackra saker att sucka över! :-)

Grejen är ju att man inte kan ha en blomma eller en kruka..Man behöver köra more is more..:-D
Och titta vad jag hittade!

Hur söta är dom? Och hur fina blir dom i trädgården??
Nu när vi klev ut ifrån mässan (Nu var det full ruljans, jädrars...Vi var smarta som åkte innan lunch!) var det full sol och nästan 10+.
Härligt!
Man har fått en och annan vårkänsla! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar