Sidor

måndag 22 april 2013

Det går jättebra nu!

Vi bestämde ju att ha dator och telefonfria kvällar, för ett tag sen.
Det går jätte bra....eller..kanske inte..så...

Galet svårt!
Idag blev det smäll på fingrarna på oss båda..
Lilleman sa i morse när jag väckte honom, att det hade varit den kortaste natten i hans liv!
Jag kan säga att för mig var dagen lite för kort!
Den bara försvann..
Förutom en dryg timmen i bilkö så har dagen varit bra, på alla sätt. Men någon stal ett par timmar mitt på dagen. :-)
Så, när vi kom hem hade vi liksom inte pratat klart!
Man kan undra hur det är möjligt, vi som är tillsammans 24/7. Men, tja. idag fanns det lite att bearbeta, på flera plan.
Så, när vi satte oss för att äta, så kom vi på oss själva med att prata jobb.
Ajaja..
Sen, plötsligt kom jag på att jag måste dra ett mail. Till mig själv! Om en grej som jag bara inte får glömma i morgon..
Så då gjorde jag det...och så halkade jag liksom in på fejjan samtidig.
Usch!
Till mitt försvar så rörde jag inte datorn! Bara telefonen! ;-)
Sen, när jag röjt lite och umgåtts med tvättmaskinen en stund så kom jag på maken, som fejjade!
Dubbelfy!
Då gav jag upp och gick ner i gymmet!

Vilket iofs var nödvändigt ur reflektionssynpunkt idag.
Det var en sådan där dag, när det ramlade ner en polett, hos mig.
Vilket det gör lite då och då! :-)

Vi har ett ben i en sådan bransch. Och varje gång man träffar en, eller ett par av de personer som jobbar med språkmönster och kommunikation, så hittar man något som man går och grunnar på sedan.
Det är för övrigt underbart att ha fått in de personerna i våra liv!
Vissa människor tar energi och vissa ger.
Dessa personer ger! Man får en massa bra energi och kreativitet varje gång!

Idag hade vi ett kort möte och på den lilla stunden, fick jag en input på ett språkmönster hos mig.
Som jag omedvetet har grunnat på, men inte fattat att det ÄR ett språkmönster och hur det påverkar mig och andra. Och hur det uppfattas.
Idag fick jag en sån. "Vet du att du gör så...och att det betyder att det här är viktig för dig"
Ok.
Och det fina är att när man får sådan input, så ramlar en massa annat på plats. Man får backa bandet och får förklaringar på saker som hänt tidigare.
Plötsligt förstå man upplevelser man haft och varför man uppfattats på ett sätt, som kanske inte varit meningen.
Helt enkelt för att kroppsmönster är omedvetet.
Men jäklar vilken kraft när man blir medveten!
Inget av ens kroppsmönster är "fel". Det finns inga värderingar i det. Men, när man är medveten kan man tänka på hur det påverkar och tona ner om det behövs.
Och kanske jobba mer med ett annat mönster, om man vet att det fungerar bättre.

Jag ser oerhört mycket fram emot de kurser jag ska gå i maj! Framförallt en dag! :-)
Jag hoppas att jag inte blir besviken på de andra, lite längre kursen jag ska gå. Den har en liten annan inriktning och med andra coacher.
Och jag ser fram emot den resa jag kommer att göra framöver, hela livet, med hjälp av de som verkligen kan det!
Jag är oerhört glad, att jag har förmånen att umgås med riktiga stjärnor i ämnet! :-)
Kunskapen man får och medvetenheten man har, går inte att mäta i pengar..



Jag får jobba mer på att inte jobba..bara! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar