Sidor

torsdag 23 augusti 2012

Vips....

Jag är sjukt nöjd med att ha rivstartat träningen! Att jag var så pass smart att jag fick igång mig och kanske tom fick in en vettig vana, innan höstens åtaganden drog igång. (Träningen är viktigare än viktnedgången!)
Att jag känner att jag måste få min dos träning. Att inte välja bort det, när vardagen blir hektisk.
För det är så lätt att göra det.
Känna att jag inte riktigt har tid, eller att jag inte orkar.
Men, träningen gör mig piggare, så att inte träna, är bara dumt!
Jag får inte glömma det.

Och socker, gör mig trött och slö. Det måste jag komma ihåg, när jag känner mig sliten och bara vill ha en liiiiten chokladbit. ;-)

För, snart kommer jag att behöva påminna mig och släppa fram prioriteringsgumman, som sitter på axeln och verkligen lyssna på henne!

Vi har ju haft en smygstart på dagis, skol och jobbstart i år.
Och det har varit skönt.
Annars, i vanliga fall, brukar man peta in barnen på dagis på måndagen och åka till jobbet och sen är det fullt sprutt och så är det plötsligt jul! :-)
Så är det ju för de flesta..
Och efter en vecka är manlika  tokstressad, som innan semestern! :-)


Men, i år har vi smugit igång höst terminen lite, sen blir det lite ketchuppeffekt!
Det blev ganska tydligt i kväll..

Första gången sen i början av sommaren var alla i familjen hemma. Och alla har påbörjat höstens åtaganden.
Vilken cirkus det blev! :-)
En underbar cirkus, men mamma blir lite trött i huvudet, när mamma inte är van! :-D
Små barn som är tokglada att alla är på plats. Det tjattras och gnabbas. Minime var lite övertrött och fick några "lätta" tokspel där inget är bra och bara mamma duger. Nu!

Liten son vill berätta en massa och fråga en massa och ha svar. Nu!
Stor son har varit på första jobbdagen och har en massa att berätta och vi vill veta allt, Nu! Papper som ska fyllas i goda råd som ska ges.
Stor dotter har haft första "riktiga" dagen på internationell gymnasielinje. Vi försöker förstå, Nu!
Högar med papper, böcker och skrivböcker. En dator som skulle hoppas igång, system som skulle igång och lösenord som skulle fixas.
Jag bläddrade i hennes första bok och konstaterade att jag kommer inte att kunna hjälpa henne!


Så tid för läxläsning, det behöver jag inte avsätta! ;-) Helt bortkastad tid....

Middag och bortblock, packning till helgen och mitt i det lyckas jag tappa ett champagne glas i golvet, så det blev akut dammsugning av vardagsrum. (Nej, jag drack inte, jag packade ner dem i en låda! ;-))
"Pling" i mailen, ett efterlängtat kundmöte bör bli av, snarast.
Ok, synkning av kalendrar. Att maken och jag behöver vara på samma möte, samtidigt, visade sig inte vara så lätt.
Hur blev kalendrarna så fulla så snabbt? Vi har ju knapt påbörjat terminen?
Hur gick det till??
Föräldramöte på dagis, föräldramöte på 6 års, utvecklingsamtal, Informationsmöte på gymnasiet, bilar som ska på service och allehanda andra bokningar.
(En massa roliga med, som tex en tjejhelg, där trötta mammor äter gott och garvar käkarna ur led...)

Och så en massa Jobbmöten inbokade. Vem ska hämta på dagis/ fritids. Oj, nu blev det knivigt med logistiken.
Vi frågar Farmor! Oj, hon ska ut och resa. ( Vi är inte ett dugg avis, på att hon ska några vändor till solen, när vi klafsar runt i  regnet inte. nejdå...ok, liiiite då..eller ganska mycket, om jag tänker efter! ;-) )

Synka kalendrar för att inte missa något viktigt. Det löser sig, det gör det alltid.

Dags att fixa middagsplanering och storhandlingsrutiner. (Tur, att man kan handla mat på nätet, när det kniper..)
Och vips, så är man tillbaks i vardagen! :-)

Men det är tur att jag hunnit vänja huvudet vid att prioritera träningen! Det måste gå före en massa annat, som inte är lika viktigt.
Om jag ska hålla mig frisk och orka.
För, jag vill ju ha det såhär. Full fart!!

Det gäller bara att kunna hitta lite lugn ibland.


(Ja, det är naturligtvis jag på bilden! ;-))

Jag ser fram emot en händelserik, spännande och fin höst, för alla i familjen!
Och jag tänker inte berätta hur många dagar det är till jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar