Sidor

torsdag 16 augusti 2012

När dygnet fick fler timmar


Så, var det dag två på "skola in 6 åring". Han var med på att vara till efter lunch idag, men ville att jag skulle vara där.
Så jag tog med mig en bok och tänkte att jag sätter mig väl i nåt hörn ch försöker smälta in i tapeten.
Jag hade räknat med hela förmiddagen där.
Jag hängde upp alla hans grejjer och han hoppade iväg in för att säga hej.
När jag kliver in säger fröken "ja och den här killen klarar ju sig själv idag va? Inte vill vi ha mamma här väl?"
Lillprinsen tänkte en stund med huvudet på sned och sa sen "nej, det vill vi inte!" :-)
Nähe, snopet då.
Så, det var bara att vinka och gå.
Jaha, och plötsligt, fick jag flera timmar "över" :-)
Hur najs är inte det, när man är van vid känslan att man skulle behöva ett par timmar extra per dygn.
De flesta av oss som är "mitt i livet", som det så fint heter, upplever ju det titt som tätt.
(Läs: vi över 35, med småbarn och sömnbrist...."Mitt i livet" låter bättre... )

Så, jag åkte hem.
Innan för dörren konstaterade jag så:
Hallen borde dammsugas på alla (jädrans)björkfrön som ligger som en fin brun matta...

Rentvättkorgen full. (behöver vikas)

Tvättmaskinen, full. (behöver in i tumlaren)


Diskmaskinen full. (behöver tömmas)
Diskbänken full.(behöver plockas in i maskinen)

Kylen tom. (storhandling behövs)

"Att göra" jobblistan full. (bör betas av)


Men, se då knackade min lilla "prioriteringsgumma" på min axel!
Hur var det nu?
Vad skulle du prioritera om du fick tid över?
Ja, precis!
MIG!

Allt det andra fins kvar och ingen annan än jag lider av att det inte är gjort, just nu, på minuten!
Jag var nära att skriva "alla kvinnor/mammor"...men det ju fel.
Jag vet inte hur andra funkar ,men Jag funkar så att allt det där "sak fixas och ordnas" alltid går före mig. Träna, äta, sova.

Och den prioriteringsordningen skulle ju ändras, hade jag lovat.
Så, sagt och gjort!
På med skorna och igång!

Lite Doping, ingår alltid! ;-)


Sen blidde det 45 minuters intervall. Inte så långt och inte så snabbt, men intervall chockväcker förbränningen i kroppen och är bra att köra lite då och då.
Gå, jogga, spring, gå, jogga, spring..
Svetten rinner och man blir helt slut! :-)


Fantastiskt skönt när man är klar och står i den iskalla duschen!

Nu, äggröra till lunch...så gott!


SEN dags att ta tag i allt det där, som ligger kvar och väntar på mig! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar