Sidor

måndag 13 augusti 2012

Triss miljonär!

Japp! Det är jag det!
Eller, jag ska bli. Så snart jag hittar Trisslotten som jag lagt, på ett bra ställe.
Jo, för jag har gjort det igen.

Dagen innan vi åkte på semester, ifrån semestern, skrapade jag fram en ny lott, på en Triss.
Sen, eftersom att vi skulle åka bort, så la jag lotten på ett jätte bra ställe, så att jag inte skulle tappa den.
Nu, kan jag inte hitta den.
Det är ju lite frustrerande, för jag vet ju att när jag väl byter ut den lotten, så finns ju miljonerna på den nya lotten!
Naturligtvis! Det är ju så självklart.
Det här kommer att innebära att jag måste storstäda hela huset, för att hitta den...
Eller? La jag den inte i en bok?
Hm...
Jaja..Jag hävdar bestämt att jag ÄR miljonär, tills motsatsen bevisats. (Dvs den nya lotten skrapats)

Nåja.
Igår kväll släpade jag ut övriga familjen på en promenad.
Det hade regnat hela dagen och vi behövde lite luft.
Man kan ju tro att uttråkade barn skulle hoppa och ljubla! Inte.
Båda hävdade att dom var såååå trötta och behövde nog åka vagn.
Vad är det med dagens lata barn?

Ut kom vi i alla fall.
6 åringen ville ha gymadojjor för första gången på hela sommaren. För att inte få skavsår behövde han ju strumpor och drog på sig sådana.
Sötnosen.


Han kan inte hjälpa att han är färgblind, men det är för jäkla sött! :-) Gröna, som gröna liksom! Och det funkar ju precis lika bra!

Sen är det synd att det inte syns lika tydligt på bilden som i verkligheten.


Han är såååå brun! Helt galet. Hon är..inte.
Minime är precis som sin mor och blir inte brun. Möjligen liten rosa.
I år ÄR jag brun, för första gången på över 40 år! Men, för att bli det, kan jag inte vara ute i solen ett par timmar varje dag under 4v semester. Jag behöver en massa soltimmar, försiktigt och under lång tid. Då blir jag lika brun som andra blir efter en eftermiddag på stranden. typ.

Nåja, en promenad blev det. Igenom det nya bostadsområdet.
Det är egentligen helt galet.
När vi flyttade hit för 5 år sedan, hade vi en stor skog en bit bort. Nu finns inte ett träd kvar (eller jo, men nyplanterade!) utan ett helt nytt bostadsområde har vuxit fram.
Jätte söta hus!
Nu när alla häckar, buskar och träd vuxit upp är det är jätte fint!
Lite rörigt, bara. När man gått en stund och ojjat över fina blommor och söta uppfarter så blir man stående och kliar sig i skallen. "Var ÄR vi? Hur kommer vi härifrån?"
Då har man gått runt, runt tills man tappat bort sig!
Fiffig uppfinning dedär GPS i telefonen! :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar