Sidor

lördag 18 augusti 2012

När man får valuta för pengarna..

Den här bloggen skulle ju handla en del om trädgård. Så var det tänkt.
Och det började ju bra.
Sen spårade det ur lite och det blev en massa "mat och träning".
Men nej, det är ingen träningsblogg.
Även om det blir en del sånt nu. Men det lugnar sig lite sen.. Jag är som sagt en periodare! ;-)
(Och sockersuget lägger sig snart och då slutar jag tjata om det med! )

Nåja. NU kommer det ett inlägg som endast handlar om blommor.
(Så, ni som tycker att det är aptråkigt kan ju trycka på röda krysset redan här! ;-))

De här små skönheterna är jag jätte glad för!
Blomsterlandet i Haningen hade värsta driven tidigt i våras.
Sålde rosor för 79-99:- Styck.
Och det är billigt!
Jag åkte och köpte flera stycken, trots att det i stort sett bara var en rot och några torra pinnar.
Men, man måste ju testa!
Och som dom har tagit sig!
Lite taniga, kanske, men rätt höga nu.


 Den här har ljuvligt stora, rosa blommor.


 Den här känns nästan lite "klängig" trots att det är en buskros.


Och den här! Den är dubbel och blommar massor! Där fick jag verkligen valuta för pengarna! :-)



Kul att även billiga blommor blir fina!

Rosen Waldemar som jag satte för 1,5 vecka sedan har vuxit en 25-30cm redan! Najs! Så det blir fler sådana! Jag ska försöka få tag på flera stycken och gräva ner nu i höst, så att dom är på plats när vårens första värme dyker upp.

I morse pratade Zetas trädgårsmästare sig varm för "Fjärilsranka" på TV4.
Den växer tydligen fort och blir hög. Plus att man kan äta bären. När jag läser på nätet så kallas den "läkeväxt".
Kul! En sådan ska alltså införskaffas nästa sommar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar