Sidor

måndag 20 augusti 2012

Tantvarning..

Det bästa med "hösten" är ju att allt "skräp" drar igång på TV igen!
Idag är det ju en stor dag, när både Robinsson och DALLAS börjar!Wow, liksom!
Såntdär som kan tugga i bakgrunden, medans man gör annat. Man behöver inte anstränga sig det minsta! :-)
Det skulle ju lätt kunna sätta käppar i hjulen för min träning, men det är ju så lyckligt att det mesta går att titta på Play kanalerna!
Coolt juh!
Och - vi har ju redan kommit fram till att jag är en tant, så lyckan var stor idag när Hem till gården drog igång igen!
Det är ju kult!
Jag är imponerad över att dom lyckats hålla igång en serie så jätte lång tid!
Min mamma tittade när jag var liten.(Vilket ju inte är så jätte länge sen, förstås..*hmm*)
Och att serien trots allt görs seriöst.
Inte som vissa andra, där man byter ut en skådis, mot en annan helt plöstligt. (" Kalle spelas nu av Olle"...)Utan om folk försvinner så gör dom det och kommer dom tillbaks, så är det samma skådis!
Det är faschinerande att författarna orkar hålla liv i karaktärerna och utvecklar dom.
Jag gillar serien! :-)
Den går ju jätte märkligt tid på dagen(jag började titta när jag var mammaledig, då var det perfekt, barnen sov middag, huset var tyst! ;-)) så det är tur att Play finns så man kan titta när man har tid.

Tänk, om man hade vetat det när man var liten!
Jag mins, när jag och syrran satt och fantiserade om att man skulle kunna spela in program som gick och se dom ingen! Wow!
Det hade ju varit läckert!
Ens egna barn tror ju inte sina öron! "Vadå inte gick att titta sen??"
Det har varit en grym utveckling sen 70-talet!
De små barnen kan inte förstå att man inte kan pausa tv eller välja vad man vill se! :-)
"Men, det här är tv, gubben!" :-)

Undrad hur man tittar på tv om ytterligare 30 år?

4 kommentarer:

  1. Hem till gården är bästa serie i världen :) love it ! :D

    SvaraRadera
  2. *ss* välkommen till tanternas klubb! :-)

    SvaraRadera
  3. Meh Nina!!!
    Inte fler serier nu som jag inte fattar ett jota om, och med fler gubbar i!
    Dallas....
    Hem till gården....

    Men play är bra, försöker titta igenom Ernst serien så jag fattar det där med grääääääääsekroooooona... det är fan inte lätt att hänga med ;)

    SvaraRadera
  4. *Ss* Men Dallas måste du väl minnas ifrån när du var liten? "Alla" tittade! ;-)
    Hem till gården kan du titta i kapp på play...iofs så ligger du ju 35 år efter nu! :-D

    SvaraRadera