Sidor

onsdag 29 augusti 2012

Rivstartsmorgon..

Dagen började fint här!
Jag vaknade av att storebror kommer och lägger sig i min säng...Kikar på klockan med ena ögat. 05:45
Va? Hur är han vaken så tidigt??
Efter en stund försvinner han och jag hör att han drar igång tv:n. Efter en stund tycker jag att volymen är onödigt hög och hasar upp och påpekar det.
Tittar på min klocka 06:45.
Tja, dags att gå upp.
Tittar på tempen. 15 grader drygt. Fint...Minime vaknar.
Jag går in i sovrummet för att klä på mig och råkar titta på makens klocka.
08:02.
08:02???!! VA i....

Tittar på min klocka igen. 07:02...piper ut till datorn. Japp klockan är 8 och vi har försovit oss!
Frukosten på dagis serveras kl 8!
"Någon" har pillat på min väckarklocka och ställt om den med prick en timme!
Undras vem denna någon är??

Nåja, när man försovit sig så händer nåt i kroppen. Man blir lite...korkad! Det tiltar totalt!

Öhhh, en timme sen! Vad gör vi nu???
Jag sprang mest omkring som en liten höna en stund samtidigt som jag hoppade i kläderna.
Frukost! Ungen behöver få i sig frukost!
Storebror äter alltid frulle hemma eftersom man ska vara i skolan långt innan tuppen är vaken för att få  frukost där.
Han mumsar glatt i sig mackan och yougurten han fick.
Med minime blir det trassligare. För hon vill ju äta på dagis!
Muta på slak lina, blev det, innan hon åt en halv macka hon med...
Tur att 6 års börjar strax innan 9!
Tur att jag inte ens behöver ringa "chefen" och säga att jag blir sen. Jag behöver bara titta mig i spegeln, liksom! ;-)

Men, dagen blir ändå fel! Och eftersom att vi var lediga i måndags, så tycker jag att det är tisdag idag! och nu är jag en timme fel också! :-)

Nåja.
Eftersom att det blev helt fel, så klev jag inte av min träningsplanering ändå. Jag har tappat en timme, men jag får väl äta lunch på fem minuter idag då! ;-)

Gymmet blev det.
3*15 Burpees. (jag fuskade som fasen, de sista 10!)
3*1 minut planka mage, 30 sekunder sida och 1 minut rygg.
Sen, fick jag PT hjälp med komplex femman, för att finslipa tekniken.
Och, det är ju så, när man gör den exakt rätt, blir det mycket tyngre! ;-)
Så, nu fick jag plocka av lite vikter och så finslipade vi armar och handleder. Och explosiviteten.
Jag måste hitta den så kallade "powern" i övningarna.
Så nu har jag lite att fila på där.

Sen, när PT ställde sig i duschen, ställde jag mig på löpbandet och gick 2km.
Jag är öm och lite svullen i höger knä, så jag låter det vila lite idag.
(Knästöden jag brukar ha, halkar nu ner och lägger sig fint runt vaden när jag springer, så jag har fått gräva fram gamla, tightare stöd idag! :-))

Så, det blev ju bra ändå..
Nu ska jag dyka ner i en power point presentation och veva in lite lax med andra handen! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar