Sidor

lördag 11 augusti 2012

Blev den någon tårta då?

Idag var det "våga vägra ogräs" dag. Man behöver sådana också. Man kan inte få för mycket fest i tillvaron. :-)

Vi samlade ihop våra presenter och drog iväg på kalas nr1.


En liten fröken fyllde 1 år.
Tänk, vad ett år går fort, när det gäller andras barn! Själv tycker man att de först åren går lite för långsamt. I alla fall jag!
Visst, dom är söta och snuttiga när dom är små. Men, det är ett jäkla meck och logistik. Vakna nätter, ont i öron, förkylning på förkylning, vinterkräksjuka, kladd och klet.
Har man otur, är det så illa att man "tappar" flera månader i ren överlevnad.
Jag tror att de felsta föräldrar har en eller flera sådana perioder. "Mins du novemer 20XX?? Näe, den månaden är helt blank!"
Har man riktigt otur, har man en hel blank vinter! ;-)

Näe, jag gillar stora barn bättre. Skulle jag få dom levererade vid 3-4 år, då skulle jag gärna ha en 6-7 st! :-)
Jag skulle också kunna föda fler barn. Men inte vara gravid.
Och då blir det ju lite knivigt! Det är svårt att föda barn man inte väntat, liksom.
(Andras små barn är oftast ljuvliga...för man får lämna tillbaks dom till föräldrarna! :-) )

Jag är jätte glad och tacksam över att att jag trots allt fött och vaggat fyra barn.
Det är ju det största man är med om i livet och när det kommer till kritan, så är allt annat "skit samma".
Men, jag tycker att det är jätte skönt att dom nu är rätt stora och vi är förbi "blöjträsket".
Många tjatar om "små barn, små bekymmer, stora barn stora bekymmer", men det tycker inte jag! :-)
Sen kanske jag haft tur, med rätt bekymmersfria tonåringar, hittils. Jag får återkomma i frågan, när minime är tonåring! :-)

Nåja, nu kom jag av mig.
Vi firade alltså en av kompisgängets 1 åring. Det har varit rena rama baby boomen senaste fem åren, vilket ju är jätte kul!
Nu är det röj, när vi träffas.
Snart, om nåt år, kan vi ha fotbollsmatcher mellan föräldrar och barn! :-)
(med risk för lårbensbrott, på oss lite äldre föräldrar!)

Blidde den någon tårta då?
Bajsar björnen i skogen?

Japp, det blidde det.
"moffa, moffa"...


Mmmm....

Sen, tackade vi för oss och åkte söderöver igen. Till Solhöjden, där solen också oftast skiner! :-)


Där var det inflyttnings och födelsedagsfest.


Vi hittade muggar som passade värdparet bra. :-)


Den här skylten gillade jag! Det är precis så det är! "livet är för kort för dåligt vin..och äcklig mat och tråkig vardag! :-)"

Blev det tårta här då?
Jajjemen! En jätte god en. "Sommartårta" Ooo, my goood! Det gäller att lägga upp stora bitar till barnen, så att dom garanterat inte orkar äta upp dom. För då måste man ju hjälpa dom på traven! :-D


Så frågar man "Är säker på att du orkar? ÄR du inte mätt nu??" :-)


Det brukar funka! :-)
Och så undrar man varför kläderna krymper i garderoben?
Men, som sagt, livet är för kort, det gäller att njuta av det goda! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar