Sidor

tisdag 28 augusti 2012

Motvilligt, men dock...

Det var nog fler än jag som höjde på ögonbrynen i morse, när man kikade på termometern.
Jag var helt övertygad om att vi tappat en etta, för inte kunde det väl vara 6 grader?
Men, jodå. Det kunde det.
Ja, visst är det höst och visst är man helt med på det. Men SEX grader?
Det var flera föräldrar som fick vända tillbaks hem för att hämta jackor till telingarna. :-)

Minime, är rätt frusen av sig och tog kofta och jacka.
Storebror är varm. Jätte varm och ville inte ha jacka. Möjligen en tjockare tröja över T-shirten och jeans.
Det är första gången sen i maj, som han och jag hade jeans!
När vi grävde fram en tjock tröja, upptäckte jag att han har EN han kan ha.
Alla andra är för små.
Någon har vuxit över sommaren?

Och, det är ju så tråkigt när barn växer ur kläderna. Det innebär nämligen att man måste åka på shopping tur! ;-)
Det blev en sväng till Lindex.
Jag gillar deras "Ta 3 betala för 2". (och jaja, dom tar in på gungorna det dom förlorar på karusellerna....men ändå! ;-))
Tre nya blev det av dom.
Den ljusblå var såå fin!
Och en lite tuffare. Den var jätte snygg och blir jätte fin till Jeans.

 
I vanlig ordning kunde jag ha tagit en av varje till minime, men avstod! Hon fick inget idag, så storebrors grejer smugglade vi in i hans garderob! ;-)
Och, när jag stod på Lindex så kunde jag ju konstatera att det är dags för vinterinventeringen.
Kan dom ha sina overaller och jackor? Eller är dom också för små?

De har helt underbara färger på sina Fix overaller och jackor! Limegröna, gröna, klarblå och rosa.
Nästan så att jag hoppas på att de har vuxit ur förra årets! ;-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar