Sidor

onsdag 22 augusti 2012

Ok, jag ramlade dit!


Det sociala trycket är stort! När "alla andra" har, så ramlar man ju förr eller senar dit!
De har funnits länge och det har ylats över dom och visst, jag har varit sugen, det har jag.
Men, bara de små barnen har hittills fått en.
Idag ramlade även jag dit!

Dottern kom upp till jobbet efter skolan.
När vi åkte hem, kom hon på att första gympalektionen är i morgon. kl 9. Hon har inga gympakläder!
Inte rena i alla fall.
Hm..goda råd dyra.
Vi svängde in på Hi Sport outlet för att fixa problemet. Vi hittade allt hon behövde och ett vindställ till mig.
Och- där hängde den!
En röd Vammppis! *
Som gjord för mig!!
Tokread!
Klart att den följde med hem! :-)



Tänk, när det blir vinter. När vi är på landet. Har varit ute på en lång skidtur, är kalla och ruggiga.
Kommer hem, drar igång en brasa och tar en stor kopp kaffe. Och drar av sig allt blött och kallt och kryper ner i min Vammppis och sätter mig framför den varma brasan!
*mmmmmmmmmmm*
NU är jag rustad även för vintern! :-)


*3 åriga dottern kan inte säga One Piece, utan kallar sin för "Vammppis" :-)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar