Sidor

lördag 11 augusti 2012

Men, jag ställde väckarklockan, det gjorde jag....

Ojoj. Mörbultad Nina som hasade ur sängen i morse. Det känns i ryggen idag att jag var i kamp med långt gräs igår.
Så, det är inte bara frisk luft att ha trädgård. Det är motion också! :-)
Synd bara, att det brukar innehålla en del fika pauser också, detdäringa jobbet. Så, viktproblem har man ändå! ;-)
(Eller, jag är inte alls för tjock. Jag är för kort! :-D )

Nåja. Banen var mer än nöjda över att vara hemma igen och att hitta sina nygamla leksaker. Det byggdes lego för fulla muggar, i flera timmar.
Och det var skönt att komma hem ett par dagar innan verkligeheten tar vid. Vi hinner landa lite.
Men, jag fattar nog inte att ledigheten är slut innan vi står på dagis trappan.

Jag var lite kaxig igår kväll och ställde väckarklockan! Idag skulle jag upp innan barnen och få nöjjet att väcka dom. Så det så. Dags att vända dygnet!


Gick så bra så!
Inte.
Klockan 02, kom en liten minime tassande, lyfte på täcket och petade in sig. Jag försökte lite lamt "näe, ska du inte sova i din säng? Det blir så trångt?"
Hon låtsades inte alls höra, utan snodde min kudde och somnad om.
Fint då.
Man sover inte så jätte bra när någon sparkar på en och man halkar ner i "diket" mellan madrasserna.
Så, en halvtimme innan klockan skulle ringa, stängde jag av den.
Vi får pröva igen i morgon.

Nu ska vi pyssla lite på förmiddagen och sen, sen drar Betty Boop, Marilyn Monroe och Spindelmannen på partey! :-)


Vi får se. Det kanske blir lite mobilbloggande! Yey! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar