Sidor

torsdag 23 augusti 2012

Det ena onda tas ut av det andra!

Å herre jösses! Nu har jag en helt underbar träningsvärk.
Och ja, den är underbar, för man känner att träningen "tagit" och på rätt ställe! :-)
Det är som förlossningssmärta. Den skulle man ju aldrig stå ut med om man inte visste varför man hade ont eller vilken belöning man får på slutet! :-)

Jag hade inte speciellt ont i morse och efter att ha stretchat ordentligt så bestämde jag mig för en morgonrunda i skogen.
Det hade regnat hela natten, så det var friskt och skönt i luften.
Och det gick rätt bra.
Första gången på evigheter som det inte gjorde ont någonstans alls! :-)
3,6 km gick som en dans och sen tog jag en liten extra runda för att få ihop 4km.

Men, efter att ha suttit still på kontoret ett par timmar, så gick jag som att jag skitit på mig!
Smart nog, tog jag ingen sko med klack idag.
Ajajajaj....
I kväll blir det ingen träning.
Men, pulsklockan ska testas i morgon kväll.

Nu är det dags att packa till barnen, som ska vara hos underbara Farmor över helgen.
Och, det ska packas lite till oss vuxna, inför helgens bravader.

Dagis, har den goda smaken att ha studiedag på måndag, vilket passar alldeles utmärkt bra, för en gångs skull!
Jag tror att dom tom planerade in det, för att ge mig ledigt direkt efter årets Kräftskiva! ;-)
Annars brukar det ju vara pussel med alla dessa studiedagar och planeringsdagar. Har man ett par barn, så hinner man ju knapt jobba! ;-)
När barnen var små, blev det oftast tjafs om vem som skulle ta studiedagarna (ungarna måste ju aktiveras när dom är lediga...) och vabbdagarna.
Att vara hemma med en sjuk 1,5åring är inte kul! Ett jäkla gnäll, helt enkelt.
Så den försöker man ju helst förhandla bort så att man får gå och jobba!
(Det är helt klart en myt, att småbarnsföräldar vabbar mer än dom egentligen skulle behöva för att  slippa jobba. De flesta föredrar att jobba och ha friska barn! )

Men, sen blir barnen större och det är rätt najs att ha en studiedag mitt i terminen eller en vabb dag.
Det blir ju mer sällsynt ju äldre dom blir.
Och att vara hemma med en sjuk 8 åring brukar innebära nerbäddat barn och förälder som tittar på film! Och äter glass! ;-)
Så numer blir tjafset liksom åt andra hållet, för båda vill vara hemma! :-)
Studiedagarna har jag fixat lite fiffigt.
Informationen går till min mail! :-)
Sen struntar jag helt enkelt i att berätta det för maken. Ja ok, kanske när jag ser att han har ett inbokat möte..
"åh, vad synd, då kan du inte ta studiedagen då?" *heheh*

Och vabben, där kan man ju köra martyren. "jobba du! Jag kan taaa det här jobbiga!" ;-)
Sen berättar man ju inte att man legat och ätit glass och tittat på film hela dagen.
Nej, nej.
Man måste ju gnälla då, juh! ;-)

Nåja, måndagens studiedag innebär att vi nu tar helg och har fyra dagar ledigt! Det gör inte ont alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar