Sidor

fredag 24 augusti 2012

Jamen hur gick det då??

Jag förstår att många gått och undrat hela dagen. Inte kunnat jobba för att ni inte fått svar?
Här kommer det!
Har jag fortfarande träningsvärken ifrån Hell?
Japp! Det har jag!
Den har flyttat sig en aning, så jag ser inte ut att ha skitit på mig längre...det ser mer ut som att jag har knäna ihopknutna med ett gummiband...
"ii..oo..aa..iii..oooo..aaa"...mer så.
Men, det ger sig!
Det knepigaste, var att kliva upp på trappan på Casa Plupp.
De som bodde här innan oss var, hur ska vi säga...flaggstångslånga! Jag lovar!
Jag gick väl till midjan på frun i huset.
Så, trappan till uteplatsen är löjligt hög. Idag kunde jag inte ta ett sånt långt/högt steg, utan fick liksom "krypa" upp!
(Tur att vi är mitt i skogen så att ingen såg mig! ;-))

Nåja, jag rullade ur sängen pigg och glad i morse. Pussade hejdå på barnen och åkte till underbara Nynäs.
Ah..jag älskar verkligen stället!
Skön luft, flera båtar påväg in och ut ur hamnen. Inte lika mycket turister idag, utan bara jätte mysigt.
Men, jag klantade mig lite och åt lite för lite frukost, så jag hann bli hungrig.
Och det vet alla. Man SKA INTE handla mat hungrig!

Ibörjan gick det bra, bland frukt och grönt. "Åh, päron! Åh, tomater..Åh, Avocado"...Men, sen kom jag till brödet...och bullarna, wienerbröden och kakorna!
Ajajaja, det var en ren och skär ansträngning att gå förbi. För att inte prata om godishyllorna!
Men -Jag höll mig stenhårt till min skrivna lista.
Väl hemma, var det panik och jag var tvungen att moffa i mig min köpta ceasarsallad på rot.
Det märks, att jag måste hålla mattiderna nu för att inte få sockerdippar.

Solen sken, som alltid på Casa Plupp och det var najs att sätta sig på trappan med en kaffe!
Men, tyst!
Utan barn, så är det så tyst att det ringer i huvudet! :-)

Nu har jag laddat med kyckling och varm bulgursallad, inför kvällens skogstur.Den ska bara tas!
För, i morgon blir det ännu en utmaning.
Kräftmumsande med vänner.
Kräftorna är ju ingen fara, även om många ligger dagen efter med huvudvärk och illamående...;-)
Utan det är tillbehören, där ballar det ur!
Men, jag kommer att prioritera stenhårt.
Ta det gottaste ur kakan!
Kräftor kan mam ju moffa i mängder. Problemet med dom är ju att det är så himla mycket pill, innan man kommer åt det goda!
Jag har för lite tålamod! ;-) Jag brukar blinka med ögonfransarna lite så att maken "skalar" åt mig :-)
Men eftersom att han älskar kräftor, så brukar det vara med risk för fingrarna man nallar av hans!
Så, jag kommer att äta en hel del ifrån denna finfina butik.


Rökta. Räkor. med romsås! Ah, så nära himlen man kan komma! :-)
Egentligen ska man lägga det på rostat bröd, men det får jag låta bli.

Sen, prioriterar jag mina kalorier på följande.

Bubbelnamnam!

 
Riktiga praliner! Handgjorda, skitdyra praliner! :-)

 
Fördelen är att det inte blir påsen full, utan några på botten bara! :-)


Ha en skön fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar