Sidor

torsdag 2 augusti 2012

Ernst, honom kan man inte missa!

Det satt hårt. Jag fick leta länge och väl för att hitta både orken och lusten. Ibland lägger man ju saker på "bra ställen" så att man ska hitta dom när man ska ha dem. MEN, man lägger dom så bra till att man sen inte hittar dom! Jag är speciallist på just det.
Så jag fick leta länge innan jag hittade träningslusten och orken. Men, tillslut så åkte dojjorna på.


Och Myggmedlet! Jag prövar en ny variant ifrån Dermoshop. Jag har en kompis som jobbar där och har lovat att den är bra.
Men, jag har en idé som jag nog ska dra med henne. För, eftersom blekfisar som jag behöver ha solkyddsdfaktor 50+, så smetar man ju på sig det varje morgon. Jag har hittat en kanonbra som även är "brun utan sol". Hur smart är inte det? När man behöver doppa sig i skyddsfaktor på våren, så blir man även lite snyggt brun, samtidigt.
Nåja, nu tycker jag att man borde kunna blanda Solskyddfaktor/brun utan sol, med -Taddaa- mygg/fästingmedel!! Va! Hur smart vore inte det???
Då är man skyddad mot det mesta direkt på morgonen! :-)
För fästingmedlet glömmer jag och plockar fästingar varendaste jävla kväll!
NÄR denna nya fina uppfinning kommer ut i butik, kom ihåg var ni läste det först! :-)


Nåja, myggmedlet funkade och jag fick lufsa ifred!
Jag tog inga knästöd, för jag tänkte planerade inte att springa. Jag har lyckats riva mig på en spik, på hälen, så vad jag än drar på mig för skor, så gör det ont!
Och då kan man ju inte springa! (OM jag inte hade haft ont, jädrariminlåda vad jag hade sprungit, jag lovar!!)
Nu planerade jag gå ett varv. Och jädrar vilka sniglar det var ute! I shit you not!
Storlek 32 garanterat!
Inte vet jag vad det blir i centimetrar, men när jag ställde skon bredvid nådde äcklet halva skon! Och eftersom jag har 38 så borde ju snigeln mäta typ 30-32???
Bläh!
Nåja när jag gått ett varv, så tyckte jag att ett till funkar ju. Och då slog det mig. Hur korkad ÄR jag??
(ok, ni behöver inte svara på det, tack!)
Varför snurra runt, runt i spåret och riskera att fötterna helt enkelt vägrar varv tre eller tar en genväg genom skogen eller så?
Varför inte gå rakt fram dit näsan pekar i 3 km och sen vända hem igen? Då måste jag ju gå 6km!
Fy fan vad smart jag är! :-)
Jag måste fundera på vart jag ska lufsa..till närmsta stora väg, kanske??
Nåja, när jag kommit 2,5 varv, kom jag på att det är Ernst i kväll! Och då fick jag brådis och sprang sista biten hem!
Bätte morot än Ernst kan man inte ha! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar