Sidor

onsdag 11 juni 2014

Vips, så är det nästan semester....

Den här dagen blev betydligt bättre än gårdagen.
Varm och klibbig. Det har liksom legat åska i luften hela dagen.
Jag tog tåget in till stan på ett möte och jäklars vad varmt det var! :-) Men skönt. Och när man inte är jättestressad utan kan strosa igenom stan är det ju jättemysigt.

Det var ett spännande möte och en lite annorlunda lunch. Men, alltigenom trevligt.
Väl hemma, gick jag till fots och hämtade barn.
Det regnade lite lätt, men det var bara skönt!
Och det tog sin lilla tid, för idag träffade vi på en massa vi kände, som vi stannade och pratade lite med.
Nu, när Minime ska upp i skolan och man vet vilka hon ska gå med, så blir det ju att man hejjar på de föräldrarna också.
Vi kommer att leva i en egen liten bubbla här i området! :-)

Det regnade lite mer senare vilket var skönt. Det behövs.
Lagom tills vi stod på återvinningen och blev blöta! ;-) Även där träffade vi på bekanta.
Vissa dagar träffar man inte en kotte och vissa dagar "alla" ;-)

I morgon är det så skolavslutning. Jag hoppas att det inte regnar. Då blir det lite knepigt eftersom man alltid är utomhus.
Och barnen har ju övat och övat nu i månader.
Sen ska jag iväg på ett jättespännande uppdrag. Det ska bli såå kul!
Men, det känns att jag är på väg in i "semestermode" nu. Jag känner mig seg och omotiverad.
Jag blir irriterad på att jag inte är så effektiv som jag brukar vara.
Kommer på att jag kunde ha gjort saker, men inte tänkt på det.
Hjärnan har gått på ledighet liksom!
Och det hänger nog ihop med att det är lite lugnar nu och dagarna är inte lika fullbokade.
Så jag hämtar barnen tidigare och det känns liksom lite ledigt.
Vi har smugit igång lite lätt. :-)
Och lite så blir det nu veckorna som kommer. Lediga dagar och sen en och annan punktinsats.
Storasyster får vara barnvakt.
Tänk att det bara är en vecka till midsommar!
Vart tog våren vägen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar