Sidor

torsdag 19 juni 2014

Allt är på plats!

Jag var helt säker på att vi skulle vakna till smattrande regn i morse.
Men det gjorde vi inte. Lite snopet! ;-)
Jag och stora dottern var vaken i flera timmar innan resten av familjen började röra på sig.
Det är så mysigt. Tyst och skönt.
Jag börjar som alltid när jag är på landet, dagen med en äggmacka och kaffe.

 Plötsligt, så öppnade sig himlen. Och regnet behövs!
Gräsmattan var bitvis gul igår när vi klippte, så den behöver vatten. Mina blommor likaså.
Det är jättemysigt att sitta under markisen och höra regnet smattra...
Jag passade på att städa ur skafferiet. Sånt man inte gör tillräckligt ofta. Längst bak, kan man hitta rätt spännande saker! ;-)
Det kändes skönt att ha det fräscht innan vi drog på storhandling.
Minime fick en egen vagn och ansvarade över dryckerna! ;-)

Det gick jättefort, när stora sonen körde vagnen och scannade varor, jag plockade, dottern vägde, och maken plockade de mer udda grejerna.
Tjopp ,så var vi klara!
Det kallas teamwork!
Jag saknar verkligen att ha stora sonen hemma!
Maken och sönerna åkte på systembolaget och vi drog hem för att fylla kylarna.
Den i gästhuset hade jag naturligtvis glömt att dra igång!
Men, nu har vi mat för hela långa helgen.
Jag har puttrat igång ett långkok, som jag ska göra sista touthen på i morgon bitti.
Det doftar såå gott...
Alla vill inte äta sill och lax, som jag älskar, så de får mumsa gryta och färskpotatis i stället.
Vi har ju letat oss blåa efter taket till vårt partytält utan större framgång.
Min svägerska har vänt upp och ner på hela sitt hus utan att hitta det heller. Väldigt mystiskt!
Vi gav till slut upp och lånade grannens tält. De ska ändå fira hos oss.
Det lilla vita ska barnen få fixa till så att det blir mysigt.

 Nu kan det regna om det vill och även om det blir jättesoligt så kan vi äta i skuggan. Toppen!

Vi grillade på några hamburgare och fick faktiskt äta dem i solen som tittade fram en stund.

Nu hänger regnet i luften igen och det är lite kyligt.
Men, det lär bli midsommar ändå!;-)

Vi har fått några avhopp i sista minuten så vi blir 6 personer färre än planerat, men det är sånt som händer.
Jag njuter av att ha alla mina barn hemma hos mig.
Och, jag har fått trevlig info, både jobbmässigt och privat, så jag är varm i hela själen.
Det får liksom regna hur mycket det vill, solen skiner ändå! ;-)

Nu ska jag peta ner näsan i lite trädgårdstidningar och njuta av en helt stressfri kväll.
Allt är på plats, allt är ordnat och allt är under kontroll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar