Sidor

onsdag 18 juni 2014

Alla är på plats.

Gud. Så skönt, det är att få vakna av sig själv och sen lulla runt i pyjamasen en stund.
Jag vaknade vid 7 och gick upp. Men helt utan stress..
Minime vaknade, kom ner en sväng och gick sen upp och la sig i storebrors säng. Sen låg dom där och tittade på film en stund.
Så söta! :-)
Jag satte mig på balkongen i solen och åt min frukost.
När jag satt där såg jag, eller insåg jag att det är dags att fixa i ordning balkongerna. De är inte så mysigt just nu...
Stora dottern dök upp för att barnvakta småsyskon.
Jag fixade i ordning mig och åkte på möte.
Stor son kom flygande från Skåne, bytte av syrran, som åkte iväg på eget möte.
Jag åkte hem efter mötet och packade ihop oss och sen drog vi iväg till landet.

Det är så skönt att ha honom hemma igen. Det är fasen dags att flytta hem nu! ;-)
Vi hann klippa gräs och fixa lite innan det blev kväll.
Maken väntade in dottern och sen kom dom också ut.
Det är så skönt att ha alla under mina vingar igen. För en vecka.

Vi har letat tak till vårt partytält i flera dagar, hos oss, hos svärmor och hos svågern.
Och det är borta!
Helt galet. Vi hade taket förra sommaren och hösten. Men nu kan ingen hitta det.
Jätte skumt.
Som tur är ska vi fira tillsammans med grannarna, som har ett tält.
Så, det ordnar sig.
Men är grymt irriterande.

I morgon ska det tydligen regna, vilket passar bra. Gräsmattan behöver vatten. Och vi behöver storhandla.
Helgen kan börja! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar