Sidor

tisdag 17 juni 2014

Sommarlov!

Dagen D är här!
Sommarloooov! :-)
Lilleman var lättväckt i morse. Han bokstavligen flög ur sängen och sa "idag går vi på semester!" :-)
(Jag ska påminna honom om en vecka eller så, när han är uttråkad! ;-))

Jag lämnade dem och åkte till sjukgymnasten. För sista gången innan hösten.
Som tur var behövde jag inte åka helt ensam...
Minime lämnade sin Nasse i min vård.
Han var inte så pratsam dock...
Jag körde mitt pass i lugn och ro. Skönt. Förra gången jag var där hade jag så jäkla bråttom att jag bara körde maskinerna och sen drog.
Nu kunde jag ta alla övningar.
Och jag fick ett sommarschema och ett gummiband som ska hjälpa till att göra "maskinövningarna".
Kul!
 På hemvägen blev Nasse akut trött...
 På lunchen drog jag till nagelmakerskan.
Nu när det är sommar, är det ingen större idé att ha vare sig långa eller fixade, så hon slipade ner dem och förstärkte bara.
Jag köpte lite glitterlack på H&M som jag kan blinga till tillvaron lite när lusten faller på...
Sen hämtade jag småfisarna.
I skolan vinkade vi hejdå och vi ses i höst. På dagis blev det lite jobbigare!
En av fröknarna hade inte förstått att Minime inte skulle komma i morgon, så hon blev lite tagen på sängen när Minime säger "nu kommer jag inte hit mer"..:-)
"Det här är alltid så jobbigt" tycket hon och jag förstår henne!
Vi tycker ju också att det är lite konstigt. Vi har ändå kommit och gått där i 6 år. Nu är den eran över! :-)
Jag hade ju lovat lite firande såhär på terminens sista dag.
Båda har sparat pengar ganska länge, igår tömde dom sina spargrisar på nästan allt innehåll.
Idag blev det besök på leksaksaffären och så fick dom shoppa upp dem.

Lilleman sparade lite men Minime gick all in.
För hans del blev det ju Minecraft "gubbar" och hon köpte en Sylvania familj.
Dom är ju så galet söta! Jag skulle kunna tänka mig att bygga en "by" med Sylvaniadjur själv! :-)

Sen gick vi på ett lokalt kondis.
Där jag ätit frukost och lunch tidigare, men aldrig varit på eftermiddagen. Jag kan säga att klientelet var ett helt annat!
Smockfullt och rätt obehagligt lukt!
Så, barnen fick äta sina bakelser och sen lättade vi.

Det är lite konstigt att nu svara folk "jag är tillbaks i slutet av augusti"..:-)
Iofs så ska jag jobba en sväng i morgon och en kort sväng nästa vecka. Och lite strödagar under sommaren.
Bokföringen stannar ju liksom inte..och inte säljet..
Men i morgon behöver jag inte väcka några barn! DET är semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar