Sidor

söndag 8 juni 2014

En fantastisk dag!

Vi vaknade till strålande sol idag. Och varmt, redan på morgonen.
Vi har toppat med 28 grader drygt och det har varit helt fantastiskt fint. Nästan lite skönt med ett par molnkluttar då och då.
Jag har hållit ett öga på tv:n under dagen för att se prinsessdopet och jag förstår att vakterna som var tvungna att stå still och klädda i uniform, svimmade lite här och där..
Vi har fortsatt vårt fix. Gräsmattan ser lite lattjo ut...men jag ville inte klippa bort alla vackra vita blommor! :-)
 Vi roade oss med att städa ur ett förråd, för att kunna städa lite varstans övrigt och hittade hängmattorna till barnens stora förtjusning.
Men, det är inte helt lätt att lägga sig i den om man inte är van. Vilket Minime fick erfara. :-)
En varv runt, hann hon åka innan hon kom på att man måste ligga still...
 Igår satte maken upp ny markis. Det blev så bra! Tanken var att vi skulle ha den i radhuset, men vi ångrade oss.
Den är lite bredare än den vi hade innan och blev perfekt. Nu går den över dörren till altanen också, så att man kan ha den öppen vid regn.
Najs!
Nu fattas bara ett parasoll i andra änden, så är det perfekt.
 Vi behöver röja i gästhuset med, men det hann vi inte med denna helg. Men ute är det bara gräsklipp.
Det känns skönt.
Sen, har vi förlagt tältduken! Vi har letat och letat, men hittar bara ramen. Det kan bli intressant...
Nästa helg får maken åka ut själv. Hela lördagen går i kalasets namn för oss andra.
Men det får gå.
Skönt att i stort sett alla grannar är ute. Det är lite läskigt att hålla på med maskiner om man är här helt själv.
När vi hade röjt och fixat, tog vi en promenad till "berget". Lilleman älskar det stället och jag med!
Man är så högt upp man kan komma här och hela havet ligger nedanför.
Så fint!
 
 Nu har liljekonvaljen slagit ut också. Jag måste se om man kan köpa en sån rot. Det skulle vara coolt att få in den i trädgården.
 En av grannarna hade gjort precis som mig. Lämnat en "ö" på gräsmattan med vackra blommor!
Vi är inte direkt sugna på att åka hem kan jag säga...
Vi väntar in i det sista...
Som tur är, så är dagis stängt i morgon, så Minime och jag är lediga! :-)
Jag har planerat in dagen på minuten nästan, för vi ska hinna massor, har jag tänkt.
7 arbetsdagar, tills barnen går på semester! :-)
Sen är det ca 14 arbetsdagar för mig. SEN......:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar