Sidor

fredag 7 december 2012

Vabelivam..

Så blev det då fredag. Veckan har varit lång och lite småstrulig.
Idag har vi 7 kalla grader.
Glittrande blå snö.
Och oplogade vägar. Fortfarande.

Rena äventyret att ta sig fram hur man än väljer att göra det. Till fots är inte alls att rekomendera.
Det är knähöga vallar och under den nu packade snön där bilarna åker, blankis.
Trångt och bökigt.
Kommunen har verkligen lyckats denna vinter.

Jag hämtade sonen igår och i grannkommunen var det mycket bättre plogat.
Dock fick min bil värsta rycket.
Så snart jag kom upp i 70blås, trodde den att den var en kanin!
Jag fick snällt krypköra hela vägen.
Väl framme, sparkade jag loss en massa is under bilen och grävde bort snö ur hjulhusen.
Det satt en del där, kan jag meddela! :-)
Jag kan bara tänka mig hur vanliga låga bilar mår..

Igår kväll kroknade Lilleman. Han var trött och hängig.
I morse var han varm, så han fick vara hemma.
NU är han tokpigg! Man ser att han är blank på ögonen, men han tyckte att han nog kunde gå till skolan i alla fall.
Så det var en av de snabbaste bacillerna jag sett!

Maken däremot, han kroknade rejält.
Kände sig frusen och skum framåt eftermiddagen. Sen fick även han feber på kvällen och ligger däckad så som bara vuxna kan bli av barnbaciller.

Det känns inte som det är en jobbvecka som går i effektivitetens tecken.
Men lite nytta ska jag väl få gjort även om jag både vabbar och vammar idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar