Sidor

lördag 8 december 2012

Bacillerier..

En kall och vacker morgon!
Solen lyser sååå vackert på snötyngda träd.

Maken är fortfarande hänging. Igår var han riktigt skruttig.
Hög feber och jätte ont i halsen.
Halsfluss rätt säkert.
När han grävde runt efter Ipren hittade han en låda med antibiotika, som han fick utskriven för ett tag sen, när han kroknade och vi skulle iväg på en resa.
Då fick han medikamenterna med sig om han skulle bli sämre.
Det blev han inte då och lådan blev liggande.
Så, igår påbörjade han den på vinst och förlust och nu på morgonen är febern betydligt lägre och han kan svälja igen.
Skönt!
Och skönt att slippa åka och sitta på akuten.
Vi lär inte ha varit ensamma om det inte..

Själv är jag lite "luddig" idag. Småförkyld. Lite huvudvärk.
Men jag har inte lust att bli sjuk, så jag förtränger det tror jag bestämt! :-)

Kvällens födelsedagsmiddag fick vi blåsa av. Tråkigt.
Det innebär att vi måste äta upp alla glasstårta helt själva! :-D

Det blir så vackert ute idag, att barnen ska kläs på och köras ut i friska luften.
Jag har inte fotograferat på länge och ska försöka få till det idag. Det är ett speciellt ljus när solen skiner på snön.

Snön i sig har upprört många senaste dagarna.
Att det snöar kan man inte göra något åt. Att det snöar mycket kan man inte göra något åt.
Men, man kan planera bättre.
Göra riskbedömingar och ha en annan förberedelse.
Man kan budgetera för skitvintrar och blir det inte det, så kan de pengarna föras över på nästa års budget.
Man behöver inte bränna de pengarna på något annat då, utan spara det till nästa vinter!
För, vinter får vi! Vi bor ni norden!
Sen kan man även titta över prioriteringsordningen mycket bättre.
Och man måste förstå att vissa saker måste få kosta.
När man upphandlar entreprenörer, så borde det ringa en klocka när det blir riktigt billigt!
En entreprenörsbedömning är på sin plats!
För det man snålar in på snöröjning blir jäkligt mycket dyrare i en annan ände.

Så jag gnäller inte på snöröjarna, de har slitit hund och varit för få! ( Även om det visat sig att flera entreprenörer inte utfört det jobb man avtalat om)
Det jag är sur över är att man varje år blir lika förvånad över att det snöar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar