Sidor

tisdag 4 december 2012

Mera snö åt folket

Hoppsan, vad det blåser och snöar nu!
I sidled.
Sånt gillar jag inte.

Ska det snöa, så ska det snöa sådär som på landet.
Lätta flingor, som liksom dalar ner och lägger sig i fina rader.
Inte stökigt snöande.
Fint snöande!

Det blir spännande att se om man hittar bilen i morgon, eller om man får gräva fram pulkan.

Nåja, det får väl storma. Ingen av oss ska iväg någon längre sträcka i morgon.
Stor son ska jobba och åka tåg, men tills dess ska man väl ha letat fram tågspåret också.

Jag julpyntade ju för rätt länge sen. Men då köpte jag inga julblommor.
Det skulle jag göra "sen".
Men sen har inte blivit.
Och nu känns det tomt. Det står röda krukor och skriker efter att fyllas.

Jag skulle alltså behöva ta mig någonstans och köpa riktigt fina julstjärnor! Och ett par hyacinter.
Dock är jag lite petig med hyacinter.
Jag älskar doften. Det är verkligen Jul.
Men dom får inte slå ut för tidigt, utan precis på julafton eller kanske en dag innan.
Det är inte helt lätt att tima in det inte!
"inte vattna, inte vattna, -tokvattna!!" :-)

Sen är jag sugen på att göra någon form av julgrupp, själv. Pyssla lite.
Det har blivit alldeles för lite pyssel och för myckte jobb på senaste tiden.
Jag borde alltså åka till Blomsterlandet.
Men det ä ren bit dit.
Plantagen ligger närmre, men har blivit så mycket sämre senaste året tycker jag.
Den bästa plantagen jag vet ligger i Barkarby och dit åker jag inte. Lite väl långt..
Sen har vi en butik som heter Blomstrandeting här i närheten.
Och dit kan man inte åka av den anledningen att det finns föööör mycket!
Man vill ha allt och får sån inspiration så det är inte klokt! :-)

Jag får suga på karamellen och se om jag kan pipa iväg på lunchen någon dag.
Just nu ligger jag så jäkligt efter, pga vabb och dagens kurs, så i morgon blir det gruvan hela dagen.

Mitt kreativa sug får stillas med lite power point! :)

1 kommentar:

  1. Jag brukade göra snygga "landskap" på ett stort silverfat med mossa där jag petade ner hyacinter och pyntade det med allehanda fint julpynt.
    Vår förra katt Emma satt bredvid den och sniffade lite på hyacinterna.
    Nu kan jag inte göra sånt för dom här monsterkatterna skulle demolera den på två röda och äta upp nåt olämpligt från dekorationen så man skulle få åka akut till djursjukhuset också.
    Var ligger Blomstrandeting? Det låter ljuvligt!

    SvaraRadera