Sidor

söndag 30 december 2012

Packad, men inte klar...

Och när det var som rörigast, då blev det värre! :-)
Så kan man summera huset just nu!
Men jag har en deadline. Om 8 veckor ska det vara tiptop, fotograferingsklart. :-)

Vi var ute och lekte en sväng efter lunch. Eller rättare sagt, barnen lekte och jag satlade och hackade is.
Jiises så halt det är överallt.
Barnen tröttnade rätt fort, för dom borde ha varit klädda i galon från topp till tå..Men lite frisk luft fick vi.

Resterande dagen har jag tillbringat bland flyttkartonger.
Sonens rum packades ihop till en hög kartonger.
Hans rum är numera kontor.
Vi kommer att ha rätt mycket jobb i början av året och det är nödvändigt att kunna stänga om sig på kvällarna.
Och helgerna.
Eftersom vi inte har några normala arbetstider.
Så, kontor blev det.
Det står redan ett stort och fint skrivbord där och en rätt skön stol, så det var bara själva röjandet och packandet som behövdes.
Och dammande!
Jiises! Jag är förvånad att han har kunnat andas där inne! ;-)

Nu kanske man (kvinna?) av ordning undrar om inte ungen kommer att komma hem någonsin igen?
Näe! :-)
Jodå, klart att han kommer att komma hem, lite då och då.
Men, han ska ju skapa sig ett liv i sin nya lilla stad nu. Gå i skolan , träffa nya vänner. På sin lediga tid åker han till Dk där han har sin tjej och kanske tom jobba lite.
(Om man är 19 år och måste välja pga tidsbrist..Mamma eller tjejen, så är det ganska självklart vad man väljer, va? ;-) )
Det är inte så att han kommer att ha vare sig tid eller råda att åka hit upp speciellt ofta.
Och när han väl dyker upp, så har han ju alla sina vänner norr om stan och kommer då att bo hos sin pappa.
Och han har ett rum på landet, ja till och med ett helt gästhus, när det blir så pass varmt att man kan sova där.
Så, sammanlagt har han ett krypin på 4 ställen, förutom en soffa hos oss.
Hur många olika boende kan en typ med ensiffrigt BMI behöva? ;-)

Nåja, när jag var klar där så hade jag liksom kommit in i packningsmoodet, så jag fortsatte lite här och lite där.
Tills kartongerna tog slut.
Jädras det går kartonger!
Under tiden jag packade jobbade maken och fick undan en massa som legat i träda pga allt snorande.
Fördelen med att inte ha kollegor som man smittar! ;-)
(han ruttnade på att vila...han har försökt vila bort förkylningen hela julhelgen utan resultat, så nu gav han upp! :-))

Så, just nu är vi jätte nöjda med oss! :-)

Jag har gått och grunnat på det där "årssummeringsinlägget" hela dagen, men inte fått till det...
Känns som att jag skulle kunna summera det som "inte ett jätte bra år" och sen fokusera på 2013.

Men, är det något jag lärt mig under året, så är det just vikten av reflektion.
Att tänka igenom det som varit. Året, veckan, dagen som gått.
Hur det blev och varför.
Vad är man nöjd med och vad blev inte bra och varför.

Så..det ska göras ett. I morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar