Sidor

tisdag 25 december 2012

Hur mycket plast kan det bli??

Juldagen.
Mysdagen! :-)
Dagen när man helst ska hasa runt i pyjamas och tofflor..
Jag började dagen med att gräva fram bilen (hur mycket kan det snöa?)
Stor son började jobba kl 8. Det var den bestraffningen han fick när han sa upp sig.
Först var chefen sur som en citron, sen fick han monsterschemat under tiden han jobbar kvar.
Men, det genererar fina sekiner! :-)
Och det är en bra motivator till att plugga!
För, har man ett serviceyrke så jobbar man. Jämt. Helger, kvällar, julafton.
Och flextid, det kan man glömma! ;-)

Nåja. Igår, fick vi låna farmors bil när vi åkte hem. För att frakta oss alla och "lite" julklappar! ;-)
Och den parkerades ytterst.
Så, i morse fick vi gräva fram den och försöka ta oss av parkeringen. Inte helt lätt..och uppför backen tog vi oss icke! ;-)
Men, man kan ju backa! :-)
Väl ut på stora vägarna var det rätt bra plogat. På väg hem mötte jag plogbilen och en bit bakom hade en bil kört rakt ut i snövallen!
Hur är det möjligt?
Han åkte bakom plogbilen...
Nåja.
Jag stannade inte. Jag mår som ett utskitet äpple idag, så att hjälpa någon att gräva ut en bil, för att man kör som en kratta. Näe..
(jag mötte en hel del bilar, så den fick garanterat hjälp av de som åkte åt samma håll...)

Väl hemma, tassade jag in i ett mörkt och tyst hus.
Men när jag kikade in hos Minime så satte hon sig upp.
Hon somnade i bilen på väg hem igår och sov vidare trots att jag drog av henne hela vintermunderingen.
Det har typ aldrig hänt förr!
Sen sov hon till 8 i morse! :-)
Helt slut tjej! :-)
En stund senare vaknade även Lilleman.
Och idag är ju "platsdagen"
När alla julklappar ska plockas fram ur sina kartonger.
Man kan lätt tro att julklappsmakarna tror att leksakerna ska rymma, ur kartongen eller ur butiken.
För det är remmar, plast, tejp, lådor och mera plast.

Vi hade planer på att packa ihop oss och åka till landet ett par dagar, men vi struntar i det.
Det är inte kul när vi är så förkylda alla.
Och det lär vara galet mycket snö. Vi är inte så sugna på att skotta flera meter högt för att ta oss in..:-)

Så idag blir det kurerar, kurera och läsa "Sandmannen". Jag läste ett par sidor igår och helsicke vilken läskig bok!
Kan vara deras hittils bästa!

Och stora dottern ska skeppas till norra delen av stan för att åka vidare till norra Finland.
Hon tycker inte att det är tillräckligt mycket vinter här! :-)
-24 grader känns som en fin grej! :-D

Om vi mår bättre framåt kvällen kanske vi går ut och gör en snögubbe...eller så struntar vi i det också! ;-)

3 kommentarer:

  1. jamen, idag är det bara -10 basattnivet ;)

    SvaraRadera
  2. Håller med om att juldagen är bästa dagen!

    SvaraRadera
  3. Själv går jag runt i min nya pyjamas och nya fårskinnstofflor och myser. Barnen öppnar alla lådor och ja vi har också plast och flärpar överallt! Fick också sandmannen men började på 50 nyanser av mörker som jag också fick. Fortsatt trevlig jul!

    SvaraRadera