Sidor

tisdag 11 december 2012

När skiten träffar fläkten..

Jaha, vad fint.
Då har jag gjort det, igen...
Utmärkt mig! ;-)

Dagen började bra. Jag bestämde mig för att inte brinna av idag. Inte gnälla. Inte låta peruken brinna.
Hur det gick?
Inte alls!

Kom till dagis. Inte plogat.
Får bära in Minime över vallarna.
En bil som levererar bröd till dagis står och surar, för att bilar är i vägen. Bilar som inte kan ta vägen någon annan stans.
När jag kommer ut, står bilen och snurrar och slirar och ska försöka ta sig iväg därifrån.
Utan resultat.
Man har inte plogat den vägen på 6 dagar nu.
Jag kunde ta mig förbi och lämnade på skolan.
Även där var det kaos.
Man har skottat skolgården men inte vägen där alla måste ställa sig när man lämnar barnen.
Och -nu lämnar många fler än annars med bil, på grund av att det inte finns trottoarer och barnen måste gå mitt i gatan.
Det är inte säkert, så då kör man barnen per bil.
Rent kaos var det runt skolan.
Man ser att man plogat lite halvhafsigt lite här och var, men inte satt ner plogen i backen.

Jag surnar till igen.
Sätter mig med en kopp kaffe och drar ett mail till Politikern jag pratade med igår. Ber honom att dela med sig av min kritik till den som bör få den.
Jag mailar förksolechefen.
Och till slut drar jag samma mail till en socialdemokrat som sitter i kommunledningen.
Sen lugnar jag mig en smula.
Äter lunch.
Tänkte jobba lite.
Tittar in på Twitter via jobbkontot.
Och går i taket!
Där visar man en intervju, med den person som är ansvarig för koordineringen av snöröjningen i kommunen.
Och han påstår att det i det stora hela "fungerat bra" förutom ett område som ligger en bit härifrån.
DÅ brinner det i peruken på mig!
Hur kan man stå och säga att det funkar bra?
Kan man inte ens erkänna, att det inte funkat? Att man haft problem, att man måste byta ut en entreprenör?
Kan man inte be innevårna om ursäkt och beklaga att många har och haft stora problem pga den faktiskt obefintliga snöröjningen.
Är det så mycket begärt?
Så, jag ruttnar och mailar tidningen som lagt ut det att det faktiskt inte är sant.
Det HAR inte funkat bra, när ett helt område inte fått plogat på en vecka!

Jag lägger upp samma länk på kommunens sida och säger som det är.
Det är ju inte sant!
Och jag blir fasen ledsen, på riktigt, att man står och säger att det "funkat bra" när det står bilar och slirar i vår backe fortfarande idag!!
Då har man ingen verklighetsförankring alls.

Tre minuter efter att jag trycker på "sänd" ringer en reporter och frågar om jag kan vara med i ett reportage.
Många ringer, tipsar och är arga, men ingen vill vara med i tidningen.
Så, jag säger ja.
Jag står för att jag tycker att det är dåligt skött.
Och jag står för att jag inte tycker att entreprenörerna ska ha en spänn, innan dom utfört jobbet dom åtagit sig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar