Sidor

lördag 15 december 2012

Tomte tider

Idag är det lördag, men käns som söndag..
Jag är mer än lovligt förvirrad! ;-)

Gårdagsvkällen gick till "slåinjulklappar". Skönt att kunna slå in utan att behöva gömma sig i klädkammaren! ;-)
Sen slocknade jag som ett utblåst ljus strax efter 00.
Och när jag vaknade trodde jag att klockan var runt 8. Jag hade hört äldsta sonen vara uppe och äta frukost en stund innan, och han började jobba vid 10.
Men, döm om min förvåning när jag kikade på klockradion och den visade 10:52!!
Så länge har jag inte sovit på evigheter.
Och som jag behövde det.

Planen var att jag skulle en vända ner i gymmet, men efter lite frukost så var ju klockan 12 och jag kände inte för att lägga dryga timmen på gym, när jag kände mig skitstressad över det jag ville få gjort idag, utan barn.
Så, jag sparkade maken ur sängen och så åkte vi på julklappsjakt no2.
Och nu är jag klar.
Så gott som.
Jag har lite småfix kvar, men inget som inte går att lösa närmsta dagarn. Även om jag inte har bil.
Så skönt!
Jag är inte van att vara ute i sista minuten och en vecka innan jul ÄR i sista minuten i min värld! ;-)
Så nu kan jag njuta av lördagkvällen och ladda inför söndagen, som är fylld med tårtätande och kalasbusande, igen...

När vi snurrade runt i vårt centrum, såg vi att Tomten satt där och man fick fotografera barnen i hans knä.
Det hade jag missat!
Och inte sett någon information om alls. Det brukar man ju göra reklam för i lokaltidningen.
Nåja, vi hade ju inga barn med oss.
Och jag tror inte att han hade uppskattat att JAG satte mig i hans knä! ;-)
Maken åkte för att hämta hem barnen efter att vi lassat ur bilen. Och jag kom på att han ju kunde åka ner med dom på hemvägen, när dom ändå är ute och far.
Jag sladdar in på centrumets hemsida för att kolla tiden.
Tror ni att man skrivit ut det?
Näe.
Man får upp en finfin sida med "kom och hälsa på tomten". Men inget datum och ingen tid!
Hur dålig information kan man lägga upp?
Ska man anta att tomten sitter där under butiksöppettiderna då, eller? som är 10-16
Och vilken dag är han där?
Själva infon var upplagd igår.

När man kikar runt en stund, så ser man på ett annat ställe att han sitter där idag framtill kl 15.
Varör inte skriva det på den "stora" informationssidan?
Så, igen....man har fått ett mail. ;-)
Men jag kan inte låta bli. Gör rätt ifrån start, tycker jag eller strunta i informationen helt.

Nå, nu har jag fått hem två barn som njutit av 100% uppmärksamhet och julpysslat så det stått härliga till. :-)
Snön vräker ner ute och det är rätt najs att hoppa i tofflorna och inte gå ut mer i dag.

Vi ska fixa till en god middag och sen titta på film med småfolket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar