Sidor

torsdag 8 augusti 2013

Vildvin och rea!

Ah, vad skönt det var att vakna i morse och inte ha akut ont i ryggen!
Att kunna kliva ur sängen på normalt sätt! ;-)
Det ska inte underskattas! ;-)

Idag är det lite allmänt mulet och 20 grader. Perfekt pack-dag! ;-)
Jag blir lite oroad när jag hör att strömmen kommer och går där vi bor permanent..(Och över stora delar av Stockholm..)
Hm...troligen är det bara att slänga allt som ligger i frysen hemma!
Det blir alltså lite spännande att vända hemåt och se hur saker och ting mår.

Nå, det blir morgondagens bekymmer....

Igår grävde jag ju upp två rosor som jag satt vid spaljén utefter vägen. De som odjuren envisas med att äta upp.
En var en klängros, som jag inte mins namnet på och den andra var "stockholmsrosen".
Nu är båda evakuerade.
Men, då fick jag ju det att fundera på.. VAD sätter jag där nu? Snabbväxande, klängande, insynsskyddande..
*suck*
Jag har försökt att hålla mig ifrån sånt som blir galet stort, men nu är jag nog tvungen.
Det får bära eller brista. (spaljén alltså! ;-))
På en annan blogg hittade jag denna som jag blev nyfiken på.
Klockranka.

Och en form av vildvin.
Vildvin satte jag i gamla huset och det växte som fasen vid "hörnet som gud glömde". Dvs den del som hade sol ungefär 10 minuter varje dag! ;-)
Problemet med vildvin är att det kan bli enormt och växa helvilt! Men, det får bli så.
 Jag får se om jag hinner köpa och gräva ner dom i höst eller om det blir till våren.
Men, så får det bli.
Jag kan inte ha fjösperenner eller rosor där. Det måste bli nåt starkare.
Hittills är det 1-0 till odjuren..men vänta bara!

När man hänger här ute på landet hela somrarna, missar man viktiga saker som sommar Rean!
Jag fick ett påminnelse sms om att det reas som fasen i min favvobutik.
KapAhl!
Jag älskar den butiken!
Bra pris och kläder för tjejer som inte är 178cm, väger 52kg och har två ärtor högst upp.
Nu reas det rejält...
Och nåt nytt ska man väl unna sig när jobbet drar igång, va? ;-)
 Gillar dessa jätte mycket! Lite färglösa, men va fasen...
 Och den här var fin! Med en färgglad scarf till! :-)
Man ska nog stå ut med höst ändå känner jag! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar