Sidor

söndag 11 augusti 2013

Då kör vi!

Nu har vi masat klart.
Tjong. Vardagen är här!

Jag sov som en kratta i natt. (sover dom?) låg och vred och vände mig. Sov så ytligt. Drömde, tänkte, vred. Vaknade av någon som slog i bildörrar.
Kom plötsligt på "fan! Fakturaunderlaget! Var la jag det??".. klockan 5 på morgonen!
Dah.
Man får skylla sig när man varit långledig. Man hinner glömma och saker hinner hopa sig lite överallt.
Vid 8 rycket gav jag upp och fixade lite frukost.
Larvigt hur hjärnan går på högvarv direkt.

Jag letade underlaget utan framgång och får snällt ringa för att få en kopia i morgon.
Det är så irriterande. Att jag gör saker med ryggmärgen och sen har jag ingen aning alls om var jag lagt saker.
Jag som "är" ordning liksom. Det händer allt oftare. Undras om det har att göra med åldern?
Maken garvar åt mig, men jag blir irriterad.
Det är inte bara det jag letar efter. Utan en hel pärm med kvitton från otaliga renoveringar, som ska med i deklarationen!
Jag vet hur pärmen ser ut och jag vet var den låg. Precis. Låg. Innan flytten.
Jag trodde att jag visste var den var nu med, men tji fick jag!
Har jag otur, så ligger den längst in i den förråd jag precis idag fyllde till brädden och stängde dörren för att inget skulle ramla ut.
*suck*
Nåja. Det är bara till att leta.
Jag håller fortfarande fast vid att jag inte ska flytta på 12 år nu! :-) Vilda hästar får mig inte att flytta.
Det blir så rörigt överallt.
Mest i mitt huvud! ;-)

Jag hann dock jobba lite idag med och betade av alla mail som låg.
Enligt flera av dom har jag pengar som ligger och väntar...i Kina denna gång! snällt, verkligen! ;-)
Så, i morgon är det full fart direkt efter dagislämning. Jag har tänkt hinna massor, för att ligga lite före planeringen! ;-)

Barnen hämtades på eftermiddagen efter att ha haft en toppen helg. Dom har vilat ifrån oss och vi ifrån dom! :-D
Det var kul att komma hem till alla grejer som blivit lite nya över sommaren.
Lilleman smet ut direkt och hittade en kompis som han sen lekt med hela kvällen.
Det är verkligen så härligt att bo här! :-)

Nu ska jag försöka få två barn i säng. Minime är mer speedad än någonsin, inför att börja på stora avdelningen i morgon och det lär vara en trött liten en som jag väcker i morgon.
Önska mig lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar