Sidor

fredag 2 augusti 2013

Samma, samma.

Såhär har det varit hela dagen!
Strålande sol och 28 grader.
Det var till och med liiite i varmaste laget en vända. I alla fall när man jobbar!
Lilleman passade på att måla sitt svärd!
Det torkade på nolltid.
Jag kunde äntligen, börja såga till trall! Allt förarbete var klart och idag blev det så dags att skruva trall..Yey!

Under tiden jag "snoppade" trall, tillverkade maken en yxa till sonen.
Nu har han både svärd och yxa och kan försvara sin koja !;-)
 Minime, tyckte att det ar lite väl varmt och gjorde ett eget solskydd av ett trasigt paraply och låg sen där och tittade på film!
 Jag målade klart de sista stolarna och bar sen upp bord och de stolar som var klara på terrassen.
Sjukt nöjd är jag! :-)
Ett gammalt bord ha fått nytt liv!
 Sen har det skruvats och skruvats hela dagen, ända in till 21:30 i kväll!
Det var mer än dags att sluta då innan grannarna började kasta saker på oss! ;-)
I alla vrår byggs och fixas det, men det märktes att det är fredag idag, för hammarslagen tystnade ganska tidigt...
Men, nu ligger golvet hos oss! :-)
 Nu ska det till en trappa och lite spaljé sen är det klart! Wihoooo!

Jag var iväg en sväng och fyllde på kylen och ramlade över sååå fint garn!
Det väntas en bebis till början av nästa år och jag har tänkt göra en filt. Föräldrarna vet inte vad det blir, så det måste bli en neutral filt.
Dock hittade jag inget lämpligt garn till den idag.
Men - det här ska bli lite grejjer till Minime i höst! :-)
Så fina färger!
Det kliar i mina fingrar! ;-)
Nu är det dags att krypa till kojs...
I morgon ska vi iväg på kalas, igen och jag lär få ta en fastedag på söndag...
Jag antar att vi rullar hem framåt kvällningen, både bokstavligen och bildligen! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar