Sidor

tisdag 27 augusti 2013

Högsommarvärme!

Vilket fantastiskt sensommarväder vi har!
Att vakna till strålande sol har liksom blivit en vana.
Jag skulle ganska lätt vänja mig vid att ha sommar stor del av året. :-)
Tänk att inte behöva gräva fram vinterjackor och kängor!

Idag var vi inne i stan en vända och där var det rena rama högsommaren!
Jag, som gick i dräkt, fick skala av mig kavajen för att inte tuppa av....
Vi började både gårdagens morgon och idag med en löprunda. Det är tungt att komma iväg, men så skönt att ha det gjort! :-)
Och man tänker så bra under tiden vi lubbar.
Knatar jag ensam, så lägger sig planering och prioriteringen sig så fint i hjärnbalken så! ;-)
När vi knatar båda, då blir det rena strategi/ledningsmöte.
Idag behövde vi tänka igenom dagens viktiga möte...toppen! :-)

På hemvägen träffade vi på en bekant, som undrade om vi har semester.
"näe" svarade ju vi.
Och man ser hur personen blir fundersam och lägger till "ni är ute på arbetstid?".
:-)
Det var inget illa ment, men jag förstår att många undrar, vilka arbetstider vi egentligen har.
Och svaret på det är att vi inte har några. Barnen har tider dom är borta, men vi jobbar ju jämt..
Det är så svårt att förklara så jag burkar låta bli! ;-)
Jag orkar inte...
Och vi har ingen skyldighet att förklara heller.
Att vi gjort det till dagis räcker, liksom. ;-)

Tur att vi har så fantastiskt kul under tiden! ;-)

Nåja, för att återgå till motionerandet, så blir det vilodag i morgon. Mitt bråkande knä gör sig påmind, vilket beror på att jag belastat det för mycket.
Idag sprang jag inte speciellt mycket och det kändes bra med "bara en PW"
I morgon blir det en hel dag på kontoret. Det är så skönt att göra det ibland. Fokusera och tokköra.

Torsdag morgon hinner jag inte ta någon PW heller, men med lite tur på fredag morgon..Hela dagen går åt till möten och det är så skönt att ha kört kroppen slut innan.
Men det är nog inte så dumt att vila knät mer än ett dygn..Skulle vara illa om jag fick så ont att jag inte ens kan PW:a nu när jag äntligen kommit igång.

Och, som alltid, när jag kommer igång med träningen, så föder träning suget efter träning!
Tränar jag på morgonen, så ropar kroppen efter träning på kvällen.
Helt galet. :-)

Jag hoppas att värmen håller i sig länge i höst, så att jag som är känslig för kyla, kan träna ute länge, länge! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar