Sidor

onsdag 14 augusti 2013

Vems säng hamnar jag i?

Så har vi tagit oss igenom halva veckan. Eller, nästan hela, eftersom vårt lunch möte på fredagen blev inställt.
Vi var inte sena att meddela att barnen är ledig och så piper vi iväg till landet efter makens frukostmöte! :-)
Det blir inga större bravader gjorda, eftersom vi är bortbjudna på middag på lördag och ska hem till ett kalas Lilleman ska gå på vid lunch på söndagen.
Men vi hinner ut och andas lite sjöluft! :-)

Det blir alltså bara två dagar för Lilleman på fritids, men han hinner leka av sig lite ändå.
I morse var det så sött att se hur alla 6 åringar kom i långa rader med sina föräldrar för att skolas in.
Det är ju så spännande! :-)
Och när jag lämnade Lilleman, dök en massa lärare upp också, som jobbade första dagen. Så det var både rörigt och fnittrigt.
Jag hade förberett mig på att Lilleman inte skulle tycka att det var så kul, nu när alla 1-3or var samlade på ett ställe, men han hoppade ur skorna och sen hade han nästan inte tid att säga hejdå.
Och de hade tydligen haft riktigt kul och lekt massor hela dagen.
Sen gick han hem med en kompis och fortsatte leka.
Det var en ganska krokig kille som hämtades vid 19.
Och, han var inte svår att få i säng i kväll! :-)

Minime hade varit på sin avdelning halva dagen och haft kul.
I morgon blir det nästan hela dagen och på måndag kör dom fullt ut.
Nu är det bara de två äldsta som inte börjat än.
Stora dottern börjar nästa vecka på sin nya skola. Det ska bli spännande att se hur det är.

Jag har haft en bra jobbdag. Jag hade lite ågren över allt som blivit liggande över sommaren och sov som en kratta i natt, så jag var inte de piggaste man kunde tänka sig när jag åkte in. (jag var dock inte vaken och grubblade, utan folk snarkar! ;-) )
Men jag betade av en hög med saker som legat och gnagt, frågor som kommit på mailen som jag inte kunnat svara på innan jag kikat i bokföringsprogrammet, och en faktura som påstods inte skickats, som jag hittade och kunde påvisa att jag inte glömt! ;-) (*phjuu*)
Det är någon annan som glömt att lägga den för betalning! ;-)

Och jag hann förbereda det som ska göras i morgon, så att jag kan sätta igång på direkten.
Det är så skönt att få en effektiv dag och känna att jag har koll och är i fas.
På eftermiddagen hade vi ett möte med en annan strukturnörd och det är så skönt när man förstår den grejen.
"Man måste ha saker i ordning och förberedda. Hur ska man annars kunna jobba?" ;-)
Och det är så. Ligger jag inte steget före blir jag gråhårig.


Här hemma ligger jag mer steget efter. På alla tre planen! ;-)
Eftersom vi mer eller mindre bara flyttade in och sen åkte på semester, så är det nu dags för finliret.
Maken har förutom att städa ur garaget och fylla vår stora bil med grejer som ska ut till landet (det blir inte bara ett lass..)så har han borrat upp hyllor.
Mängder med hyllor, överallt där det går att ha en.
Och, en hylla, som gör att jag plockar upp grejer på den, resulterar i att andra saker också roterar, där det som åkt upp på hyllan stått.
Typ.
Och  -när vi så har allt på plats, ja då åker vi till lagret och hämtar hem en trave kartonger till och så börjar vi om! :-)
Jag smygkikade i några av kartongerna idag när jag gick förbi lagret och konstaterade att en hel del ska inte ens hem.
Barnen ska inte få en chans att titta i lådorna och gräva fram gamla leksaker och mjukisdjur.
Jag är bra sugen på att åka på bakluckeloppis! :-)

Mitt i att vi skruvade, bar och städade plingade det på dörren och en pojke sålde rosor för att få ihop pengar till en klassresa.
Och jag kunde inte motstå det!
Blommor, en onsdag! :-)
Det gör en glad!
Jag går och grunnar på vilka gardiner jag ska sy till köket.
Om jag ska återanvända, eller ha nåt helt nytt.
Hm....
Det tål att funderas på! :-)

Nu ska jag krypa ner i säng och försöka få en bättre natt.
Risken finns att jag tar kudde och täcke och går och lägger mig i stora dotterns säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar