Sidor

tisdag 6 augusti 2013

Tänk om man kunde spara känslan!

Idag var jag helt ledbruten när jag vaknade! Min rygg längtar hem till min säng! ;-)
Och, kroppen längtar efter träning! Och min naprapat.
Jag fick snällt stretcha ut mig både här och där innan jag var till någon nytta.

Sen, blev det fart! Efter frukosten jagade jag man ur huset för att plocka allt av gräsmattan. Sen klippte jag alla kanter och gjorde i ordning för gräsklippning.
När det var klart skuttade jag upp på åkgräsklipparen och vred på nyckeln....Sen hände inget mer!
Den. Vägrade. Starta!
Bara sådär! Vi har pamprat, hotat och skällt på den utan framgång. Den bara vägrade!
Det var ju inte så att vi inte hade annat att pyssla med, men jäkligt irriterande!

Till slut drog jag fram min lilla gräsklippare och klippte det mest akuta. Där vi är mest och där det troligen finns flest fästingar!
Nåja...det får duga.
Maken har fipplat med barnens koja under dagen, men även han var krokig redan när han vaknade.
Och, som så ofta, när han blir klar med ett större projekt (behöver inte vara av byggnadskaraktär..) så får han migrän!
Som en "gå i mål" migrän. Han fick snällt gå och lägga sig framåt kvällen.

Och -som den goda hustru jag är, så försöker jag ju se till att han inte blir klar, utan alltid har ett projekt eller två på gång! Så slipper han huvudvärken! ;-) :-D

Jag köpte ju garn häromdagen. Ett ganska grovt och mjukt garn, som går jätte fort att virka med!
En mössa blev det till Minime igår kväll.
Jag fick direkt beställning på en svart/silvrig av stora dottern. Så jag får leta lite sånt garn..
Det blir nog ankelvärmare i samma veva, tror jag...

 Jag har börjat på en poncho till Mininme och räcker garnet blir det vantar också.
Jag har inte handarbetat på jätte länge, sån nu är det kul igen! :-)

Lilleman är uttråkad nu. Men det har ändå gått förvånansvärt lång tid innan han började tjata om kompisar.
Det brukar ju alltid vara så annars, att man tänker "åh, vad skönt för barnen med en lång ledighet"- och på dag 3 tänker man "HUR tänkte jag nu? fan dom bara bråkar och är uttråkade"..:-)
Det blev perfekt timat i år måste jag säga.
Han har ju också kommit av sig helt med mat och sovrutiner.
Tiden är lite ur led hos oss! ;-)
Det är mer än dags att återgå till vardagen...

Det är en skön kväll igen. Det blåser lite men är varmt.
En sådan kväll som man skulle vilja peta ner i en box och ta fram i november! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar