Sidor

tisdag 30 april 2013

Valborg och Ugglor.

Aldrig hade jag för ett par år sedan trott, att vi skulle ha svårt att kravla oss ur sängen och vara klara vid lunch.
När barnen var uppe vid 6 rycket varje morgon, trodde man ju aldrig att det skulle sova på morgnarna, någonsin! ;-) Så fort man glömmer!
Barnen var lediga idag, men vi hade lite jobb som behövde göras, så de fick hänga med på det.
Minime blev överlycklig när hon fick höra att hon fick följa med till kontoret.


Hon berättade glatt för maken (vilket han ju redan visste, men han kunde ha missat det! ) "Vet du! I morgon, ska jag få gå på mööööteeee med mamma! :-)
Skönt att dom är så pass stora att det går, om det kniper.
Iofs, så blev dom en kollegas bekymmer, när jag placerade dom i köket med varsin Happy Meal under tiden.
Dom tjatade troligen öronen av kollegan! ;-)

När vi var klara blev det en sväng till en butik, jag egentligen inte skulle besöka alls.Men, nu skulle jag köpa en present, så jag var ju liksom tvungen! :-)
En blombutik. Men inte en vanlig, utan det finns en massa söta saker, utöver blommor. Det finns så mycket fint i den butiken och man får sådan pysselinspiration!
Något som är "inne" nu är Ugglor!
I alla former.
Jag fick ljuslyktor när jag fyllde år och efter det har jag upptäckt ugglor överallt.
På kläder och smycken.

Och på trädgårdsprydnader! Så söta saker. Jag skulle vilja ha en liten arme! :-)
Jag har stora planer på att måla nyckelpigor till landet, men det får nog bli en och annan uggla också!

Jag höll mig i skinnet och köpte inget annat än presenten idag! :-)

Vi firar inte Valborg speciellt mycket. Vi var så pass lata att vi inte ens informerade barnen om det där med brasa.
Oftast är det precis som idag. Kallt som fasen och storm.
Tids nog tjatar dom hål i huvudet om att dom ska till brasan för att träffa kompisarna och då får man snällt hänga på.
Eller, så får man vara "förälder på stan" när det blir dags för fylleslagen.

Vi blev bjudna på middag och tackade genast ja! God mat, inomhus är aldrig fel! ;-)
Valborg är ju lite som midsommar. Man vill så gärna sitta ute och äta och njuta av sommaren, men det regnar i sidled och man fryser nästan ihjäl! :-)
Det bjöds på detta underbara vin!

När vi satte oss till bords, såg vi snopet hur det först började regna och sen hagla! Stora hagel!
Jösses.

Valet att strunta i brasan kändes klockren! :-)

Den nästan vuxna dottern åkte på eget valborgsfirande. Som tur är, så brukar man inte behöva oroa sig över nåt allvarligare än att hon klär sig för tunt! ;-)
Hon har fått sommarjobb, vilket är jätte kul! Det växer inte på träd för ungdomar i hennes ålder.
Men, nu fick hon tre veckor med riktigt bra betalt.
Kul! :-)
Det blir en bra inledning på sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar