Sidor

torsdag 18 april 2013

Fredaga hela veckan...

När stora dottern dök upp i måndags, tyckte jag att hon var hemma lite väl tidigt. Och visst, men det fanns förklaring på det.
"Det är fredag" informerade hon mig. Jaha? ok, fredagsschema.. "Vi har fredag på onsdag med"..ok
- Vad har ni på fredag då? "onsdag".
Hm..Aningen förvirrat...
Och, idag har ju VI fredag. Så, det är första gången vi har tre fredagar på samma vecka! :-)

Jag började dagen med att strääääcka fint på mig och välkomna morgonen. Och fick nackspärr!
Not så skönt.
Helt ok om jag inte tittar till vänster...men jag glömmer ju bort det titt som tätt...och så blir det lite "ajajojojojiiiii"
;-)

Dagen har dock varit kanon! Började med spöregn.
Vi åkte till kund långtbortistan och det kändes som att båt hade varit mer lämpligt än bil. :-)
Det är alltid någon form av skitväder när vi åker dit. Hela vintern har det varit snöstorm och drivis när vi åkt dit.
Dom överväger nu att förbjuda oss att dyka upp under sommaren! ;-)
Men, på eftermiddagen tittade solen fram och direkt hade vi runt +16 grader.
Sommarkänslan är här direkt! ;-)

Jag hittade två nya smaker på vatten idag. Båda var goda! Mycket godare än de jag prövade förra veckan.
Att vatten smakar chokladshake blir jätte märkligt! ;-)
Men dom här blir goda med lite is i sommar! :-)

Och jag bidrog till samhället, genom att köpa en liten blomma. Det hör liksom till.
Det var fin blå färg i år!


Sen kunde jag inte hålla mig.....Jag har min läsplatta som funkar kanon.
Men, på något vis är ledigt, vila och soffhäng samma som...

..Böcker..Med pärm! :-)
Det gick bara inte! En mord och en...tja.."bjafs". Sånt som inte är speciellt bra litteratur, eller ens en jätte bra historia. Men det är lättläst och jag vilar huvudet! ;-)
Men, man har lovat strålande sol och värme i helgen. Risk finns att jag inte hinner läsa, utan bara är ute och krattar, eldar, röjer sly och blir friskluft förgiftad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar