Sidor

onsdag 17 april 2013

14 dagar, två veckor..

En anings träningsvärk och en aning om helg.
Det är stämma och städdag på landet, så vi "måste" åka dit. Så tråkigt! ;-)
Eftersom städningen är ganska tidigt på lördag morgon, piper vi ut redan på fredag. Ska bli så skönt att få två heldagar där ute.
Nu är det jätte länge sedan vi var där. Och, sen blir det nog inte mer innan midsommar. Typ.
Det blir en rent sorglig landetsommar i år.
Men, sen blir det dess bättre! :-D

Det ska bli kul att se hur långt våren hunnit där nu.
Här hemma, har det smält helt otroligt bara sen i söndags!
Då försökte vi förgäves gräva fram kanan..Nu är snart all snö försvunnen från gräsmattan!
Wow!
Det gick jätte fort när det väl blev lite värme!

Idag var första gången som jag tog kappan i handen på hemvägen för att det var för varmt! :-)
För ett tag sen blev jag inbjuden till en föreläsning av SIS.

Det handlade om standarder för rättssäkerhet och en ny bilaga gällande bevissäkring vid brottsplatser.
Jag var sådär sugen, tills jag fick höra att Leif GW Persson skulle var en av talarna.
Då bokade jag in oss på direkten! :-D
Och han är ju störtskön!
Innan honom pratade en "gubbe" ifrån FRA. Mycket intressant!
Om databrott och hur man säkrar bevis som är "virtuella"
Och hur mycket pengar som tvättas via nätet.
Jiises..
Förresten, visste ni att vid 80% av alla brottsfall i landet, är det en dator inblandad på ett eller annat sätt.

Sen pratade en åklagare om bevisföring. Hon var riktigt rolig!
Hon meddelade att om alla vi som satt där, skulle veta hur mycket info man kan hitta om oss bara genom att få tag på vår mobiltelefon, så skulle alla stampa sönder den! ;-)
Sen pratade hon om nya sätt att hitta bevis...
Jag hade tex ingen aning om att det numera finns "sperma hundar"! Ett tips var dock att hundarna skulle vara mätta när dom spårade...annars försvann beviset! Hmmm..

Sen, kom då GW.
Han satt, som han brukar vid ett bord..

Och sen kom grejen! Han körde OH!

 Sen drog han sina teser och lite olika fall han träffat på.
Och man ligger ju dubbelvikt av garv. För han driver med allt och alla och mest sig själv.

Efteråt var det mingel och plockmat, men vi orkade inte stanna.
Såhär vardagskvällar är man inte så mingelsugen.
Det blev ändå rätt sent.

Till barnens stora förtjusning så pass sent, att vi behövde någon som hämtade på dagis.
Kompisen C, som alltid ställer upp, vad man än behöver, hämtade dem.
Succé!
Vi bytte bilar på lunchen så att hon fick vår med bilbarnstolar i. Och maken körde skiten....nej, jag menar, han körde hennes bil sååå försiktigt! ;-)

Hon har inte hämtat förut, så hon fick en karta av mig var dagis och skola ligger.
Sen, när hon hämtat Minime, så låtsades hon inte hitta till skolan, utan frågade om Minime kunde visa vart dom skulle åka.
Och -se på fasen! Det kunde hon!
Det trodde inte jag att hon skulle kunna!
I varje korsning fick hon frågan "hur ska jag svänga nu? Ska jag åka rakt här?" och hon visste precis!
Det är rätt bra ändå för en 4 åring! :-)

Och - Idag är det 14 dagar tills vi får nycklarna till nya huset! :-)

1 kommentar:

  1. Haha så pass det är bra att han varvade ur min bil :-)

    Väldigt imponerad av Minime hon hade full koll!

    SvaraRadera