Sidor

söndag 7 april 2013

Det går bra nu!

Jag vaknade i morse av att Lilleman ruskade mig och väser "titta mamma!! det snöar!!!"
Det var inget glatt utrop, kan jag meddela! :-)
Men, jag som ju lovat att vara enbart positiv, viskade att han skulle lägga sig en stund till, eller slå på T:n.
Sen drog jag täcket upp till näsan på mig och Minime som lagt sig hos mig...tydligen..
Han kom in igen efter ett par timmar och undrade om han bara drömt.
För nu sken ju solen! :-D
Det tackade jag för, så slapp utmaningen bli lika jobbig! ;-)

Sen blev det städ&tvättdag.. Det blir ju himla rörigt nu, när jag drar lite här och lite där. Packar lite si och lite så.
Och, då uppfattas det som att det kan vara rörigt. Mamma går inte bananas.
Så, bla en person i familjen går all in då.
Jag nämner inga namn, men personer är en tvärhand hög. Och snabb!
Vips, så har det byggts en koja mitt i vardagsrummet av kartonger och bubbelplast och 4832st gosedjur har fått ett nytt hem!
Och, då dyker ju Batman upp. Och så planteras det en bomb och det yr legobitar och bilar över hela rummet..
Typ.
Och detta sker inte bara i vardagsrummet..utan samma bomber detonerar i barnens rum också..och i biorummet.
Plötsligt så är hela huset ett lekrum!
Och då..går mamma bananas.
Eller, jag hade gjort, om jag inte hade min aprilutmaning.
Nu, idag sa jag "nämen oj, så mycket saker det ligger här. Vad härligt! då storstädar jag lite!"
*harklar*

Barnens rum har jag gett upp. "Vi ska snart flytta" konceptet funkar bra där! :-)
Under tiden jag städade och packade lite, passade jag på att boosta mig med hus och trädgårdsprogram.
Söndagar är bra tv dagar! Om man blippar emellan lite kanaler, så kan man titta på hus och trädgårdsrelaterade program nästan hela dagen!
Jag kan inte få nog! :-)

Sen hade vi tur. Vi bestämde oss för att ta en promenad efter lunchen.
Vi får alldeles för lite frisk luft.
Det blev inte jätte långt, eftersom vissa inte orkar gå så långt. Vissa går inte alls. Det har blivit en principsak.
Men en lagom tur med näsan mot solen.
Och nu värmer den gott!
Vi hittade en mysig stig som får bli joggingrunda när vi flyttat! :-)

Jag tog med kameran, för att fota lite vårtecken, men de var inte många vi hittade. Tyvärr..
Men några!


Krokus ska jag sätta mängder av i höst! :-) De är så fina!
I samma stund som vi öppnade grinden hemma, så öppnade sig himlen också!
Snön vräker ner i sidled!

Men, är det April, så är det!
Jag ska ta med mig en hög kartonger och stänga in mig i klädkammaren...Där har vi inga fönster! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar