Sidor

fredag 5 april 2013

Akuten och en liten hjärtinfarkt

Idag började vi dagen med åka till akuten.
Bilakuten. 
Tanken var ju att bilen skulle storstädas förra helgen, på landet. Inifrån och ut.
Det blev ju inte av.
Jag kan avslöja att bilen var smutsig på en helt ny nivå. Vi tvättade den i det längsta programmet och bilen blev inte ren! :-)
Men, renare. Man slipper skämmas! ;-)
I helgen ska den städas inuti.
Om man inte har barn, kan man inte föreställa sig exakt hur mycket sand det går att få in i en bil.
Bara genom att lyfta in sandloppan som går på dagis.
Det är imponerande mängder kan jag meddela.

Efter ett par timmar på kontoret drog vi iväg in till stora staden för styrelsemöte.
Parkerar, jag hämtar parkeringsbiljett, maken bär väskor under tiden och tjong - så tappar han sin mobil i backen.
Märkligt det där, men dagens mobiler och trottoarkanter är inte helt kompatibla.
Mobilen dog. På fläcken.
Och, ja, man blir lite handikappad utan mobil, nuförtiden.
Det visade sig nämligen att jag inte hade det telefonnummer vi behövde i min telefon. Oops. jag hade glömt att lägga in det.
Och, nu ska vi inte glömma min utmaning i april!
INTE gnälla! Inte vara neggo...Bara bita sig i tungan.

Vi fick resolut peta in makens simkort i min telefon. Och så funkade det lite halvbra, resten av dagen.
Det är ju så med nya telefoner, att visst, simkortet var ju hans, men själva telefonen var ju fortfarande "jag". Så inget fungerade fullt ut.
Innan mötet åt vi en helt galet god lunch och blev raskt på gott humör igen.
Nordafrikansk mat. Åh...

Som tur är har vi fortfarande en fot kvar i teknikbranschen så att vi kunde svänga förbi kontoret och
flirta loss en ny telefon efter styrelsemötet. Så slapp maken få hjärtinfarkt över att inte ha en fungerande lur.
Man har ju verkligen hela livet i telefonen.
Utan den finns man inte! ;-)
Och man kan ju undra hur sunt det är, egentligen....
Ta vad du vill, men ta inte min telefon! ;-)

Nåja, telefondöden till trots, så blev det en kanonbra avslutning på en riktigt bra vecka.
Vi är inne i en period nu igen när det är så kul att jobba, det händer en massa och vi har svårt att stänga av och ta helg.
Så då får man öva lite på det.
Hitta balans.
Reflektera, fundera och - sortera.
Som tur var så lämnade jag flera högar med papper på kontoret redan när i åkte på mötet, så att jag inte skulle kunna sätta mig med dom i kväll! :-)
För, jag visste att jag inte skulle kunna låta bli!

Men, nu, är det helg! :-)

1 kommentar:

  1. Visst blir man helt handikappad utan mobil. Det känns helt naket. Tur att det ordnade sig och kul att ni har roligt runt arbetet! Kram kram!

    SvaraRadera