Sidor

måndag 29 april 2013

Kära maj!

Idag är det då en måndag, som är fredag.
Märkligt vad mina veckor kaikar ur i veckodagar...
Barnen tittade lite snett på mig i morse när jag tröstade  med att det är sovmorgon igen i två dagar, bara dom pallrade sig upp.
"Vad ska vi upp och göra då?" liksom..

Själv har jag lite svårt att samla tankarna idag.
Jag har suttit och skrivit på en handbok, men fått radera och börja om hela tiden.
För nu är det ju sååå nära. :-)
Det jag har väntat på sen typ september.
Flytt.
Jag som är en "till" person, är för en gångs skull mer sugen på "från".
Dvs jag längtar mer att flytta från huset än till det nya! ;-)
Huset i sig är kanon. Det har fyllt sitt syfter under de år vi har bott här, men det är stort och tungrott.
Det känns bra att rensa ur och bort lite stressmoment ur livet.
Att äntligen få lite ordning, efter att haft det rörigt sen Jul.
Orka göra fint, när man ändå inte ska bo kvar.

Det är som med mycket annat i livet, när man väl bestämt sig, så är man inte längre kvar.
Har man börjat leta nytt jobb, så slutar man engagera sig i det man har...
Har man bestämt sig för att separera, så ids man inte anstränga sig i det förhållande man är i..
Och - har man bestämt sig för att sälja, då vill man bara flytta.
Och jag är en rastlös själ. Såhär länge har jag inte bott i ett hus/lägenhet tidigar. Eller jo, innan jag flyttade från mina föräldrar. Där bodde jag i hela 16 år.
Men sen, sen är dessa 6 år rekord! ;-)
Det är en alldeles, alldeles speciell känsla, när man sitter på varsin flyttlåda i ett nästan tomt hem, och dricker en öl.
Det är liksom början på något nytt.

Det är inte första gången jag flyttar i Maj heller. :-)
Av någon konstig anledning så är det en stor flyttmånad.Undras hur det kommer sig?
Man vet ju varför flest barn föds i mars/ april...;-) Men undras om man vet varför alla flyttar under april och maj??


- Och äntligen är det maj!
April har gått jätte fort i alla andra sammanhang, men samtidigt känns det som att den bestått av dubbel så många dagar som normalt. Våren har känts såå lång!
Men nu är det maj!(ja inte än, men det är bra nära!) .
Månaden som det är full av röda dagar, halvdagar och klämdagar. Ja, om man inte råkar jobba med alla de serviceyrken som finns.
Vi har dessutom klämt in en studiedag per barn i maj! Så, man jobbar inte ihjäl sig i, direkt.
För oss passar det ju bra! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar