Sidor

söndag 14 april 2013

Hoppas att dom inte luktar för äckligt...

Så är det dags att tänka ny vecka.


Vi har varit jätte duktiga och haft en jobbfri helg!
Det går, bara man vill! ;-)
Man ska kanske föregå med gott exempel där också, så att man inte sätter ribban vid att man ska få svar, vare sig det är helg eller inte.


Helgen har gått jätte fort! Tom så att Lilleman sa idag "vi gick upp, åkte bort, käkade lunch och nu äter vi middag. Vart tog dagen vägen?" ;-)
Vi var faktiskt ute ett par timmar på eftermiddagen. Jag satt med näsan i solen och kaffe i min Ugglemugg.
Och det känns i kinderna nu, att jag blev lite "svedd".
Lilleman, som blir snabbt brun, han har redan färg! Skitunge! ;-)
 Och nu smälter det! Så att man kan höra det. Det droppar och porlar lite här och där...

Men, vi har ju att ta av, minst sagt. Här under, finns en kana!
Vi har påbörjat projektet "gräva fram kana"...
 ..Det lär inte vara gjort i en handvändning..men vi har hjälpt våren på traven.
Barnen njöt hejdlöst av att kunna ha bara fleece och tunna mössor. Najs!

På mässan idag köpte jag mig lite lökar. Av en växt jag inte har en aning om vad den heter.
Men, den blommar med klockor, i olika färger. Tydligen så doftar dom mindre gott och det gillar inte rådjuren!
Sedärja. Man ska skrämma bort dem om man sätter en och annan lök runt det man inte vill att dom ska äta upp.

Ska bli spännande att se om jag får dom att leva och sen skrämma bort "odjuren" :-) Och undrar om även vi kommer att tycka att dom luktar...hm...inte så gott! ;-)

Dagens tvätthög, veks samtidigt som jag gjorde som jag brukar. Tittar på alla hus och trädgårdsprogram som går att finna.
Jag får verkligen inte nog. Nästan så att jag undrar vad det är för fel på mig! ;-)
Finns det ett "bygga/ inreda/rusta upp/ sälja" program, så måste det ses!

Nu är det kaffe och praliner...
Finpraliner! (som man inte delar med sig av! ;-) ) Innan projekt "duscha barn som inte vill" sätts igång.
Konstigt att det bara är jag som är trött på den diskussionen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar