Sidor

lördag 6 april 2013

Dags att dra fram slangen???


Ännu en dag med strålande sol.
Det slog mig idag, att jag inte mins när vi senast hade en dag med mulet eller lite halvtråkigt väder!
Det är ju den stora fördelen med den sega kylan.
Solen skiner och det är ljust och fint. Varje dag!

Och som det smälter nu! Det går fort!
Jag hjälpte det lite på traven idag och hällde ut varmt vatten på våra stentrappor.
Det hinner inte rinna undan, så det fryser till glashala trappor och avsatser på nätterna.
Och salta vill jag inte. Det mår inte stenen bra av.
Men, varmt vatten funkar! :-)
Jag hade god lust att dra ut trädgårdsslangen och "vattna" hela trottoaren!
Vem vet...i morgon kanske! ;-)

Efter frukosten ringde Lillemans kompis G och ville leka. De bor ett par dörrar bort ifrån huset vi ska flytta in i.
Han räknar dagar tills Lilleman ska flytta in. :-)
När jag lämnade av honom, passade jag på att smita in i nya huset och klappa lite på väggarna!
Ägarna höll som bäst på att flytta de sista grejerna.
Och det var lite dumt, för nu är jag ju ännu mer sugen på att flytta!
Åh, solen ligger på så fint där nu.
Morgondagen får bli en stor pack-dag igen. Det är lite märkligt, för jag packar och packar men det syns ingenstans!
Ibland undrar jag om det spökar! Någon fyller skåp och utrymmen över natten...
Måste vara så....

Minime längtar också till sommaren. Mest för att få ha klänningar...och sommarskor!
Undras vem hon fått det ifrån? ;-)
H&M katalogen som dök upp häromdagen är tummad kan jag tala om..

Maken åkte på UFC gala idag.
Då passade jag på att boka BIO biljetter. Han är inte lika BIO galen som jag och barnfilmer är väl inte riktigt hans grej.
I alla fall inte när man måste se dom på svenska.
Jag älskar BIO! Både att man har en stor duk, ljudet är suveränt och själva stämningen. Popcornsdoften..ja allt.
(Det blir inte samma att se på film hemma. Trots att vi faktiskt har ett biorum..)
Lilleman är lika galen i bio han. :-)
Och stora dottern. Vi såg reklam om flera filmer hon och jag kommer att vilja se.
Känns som att det blir vår grej. Vi kommer att se allt, under tråkiga vintrar! ;-)

Vi hade lite tid mellan vi plockade ut biljetterna och filmen började och passade på att fika lite.
Döttrarna valde kakor..
 Lilleman en chokladboll..
 Och jag tog en "kärleksmums"...
Dessvärre var ingen av dom speciellt goda. Falsk marknadsföring, vill jag hävda! ;-)
Så det blev inga stora insättningar på kalorikontot direkt. 
Sen blev det filmdags.
Croodarna.
Den var riktigt bra!
Rolig. Lite underfundig så att man som vuxen förstod tanken "mellan raderna".
Och den är väldigt vacker. Man ska helt klar se den i 3D om man kan.
Jag tycker att Minime är lite för liten för det.
Hon är inte heller lika såld på själva grejen som Lilleman. Hon sitter mer still hemma när vi tittar på film.
Idag gillade hon filmen, men när det var en tio minuter kvar, då kröp hon upp mot min arm - och somnade! :-)

Det märktes att det är sista helgen på påsklovet. Det var skruvat mycket folk och det fanns inte ett enda tomt bord vid restaurangerna.
Så vi köpte med oss mat hem.
Jag tyckte inte att Minime tittade så koncentrerat, men mycket snappade hon nog ändå. För nu leker hon filmen i sitt rum! ;-)

Själv ska jag lägga mig i soffan...Njuta av...tja.inte det välstädade vardagsrummet direkt.
Barnen har byggt kojor med flyttkartonger..
Har jag nämnt att jag längtar till flytten?? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar