Sidor

måndag 25 mars 2013

Men -När???

Idag, kände man det verkligen!
Det ligger vår i luften!
Jag kände ju både "känslan" och doften för ganska länge sedan. Men, sen fick det ju för sig att både snöa och bilda ny istid och känslan försvann.

I morse, var det tio minusgrader, igen.
Och, man blir lite deppad, faktiskt. Att det inte ger sig!
Man skulle liksom inte bli förvånad om man mötte ett par sådana här, när man öppnar dörren..

Men, när jag åkte hem, då hade det minsann stigit med 16 grader från när jag åkte! Solen värmer riktigt skönt om man bara hittar lä!
Och det syns, på de uppfarter där solen ligger på, att den gör sitt jobb. Det rinner längs vägen.
Och, idag fanns doften där igen.
Doften av vår! (INTE hudbajs, även om det brukar ingå i vårdoft i städer! ;-) )
Det är ju själva fasen om det inte ska bli lite ändring nu?

Minime såg ut som en sandloppa från topp till tå när jag hämtade henne. En blöt sandloppa.
Och så lär hon ju se ut tills det blir lite torrare.

Lilleman, fick till sin stora glädje åka hem i bara Fleecetröjan! Att en unge kan bli så glad, över att slippa vinterjackan! :-)

Själv vet jag inte riktigt vad jag ska dra på mig. Vinterjackan är för varm på eftermiddagen och vårkappan för kall på morgonen.
Hur jag än gör är det fel.
Och jag vet inte vad som är värre, att frysa -eller svettas!

Jag känner mig lika rastlös som Lilleman, som frågar ett par gånger om dagen.."När är det vår?"..."hur många veckor är det tills vi flyttar??"
"När ÄR det påsk?" 


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar