Sidor

lördag 16 mars 2013

Det kliar!

Det går verkligen i perioder, med mitt handarbetande.
Inspirationen kommer och går..
Ibland pysslar och handarbetar jag massor och sen kan det gå jätte lång tid innan jag ens rör ett nystan.
Lite så är det även med läsandet.
Ibland läser jag ett par böcker i veckan och sen kan det gå jätte långa perioder med total lästorka.
Läsplattan är kanon och jag läser gärna på den.
Men det är ändå lite så att hur en bok ser ut spelar roll... jag vet, det är knäppt!

Nu är jag sugen på Ingrid Betancourt:s bok.
Efter hennes föreläsning blev jag sugen på att läsa hela storyn. Maken försökte hitta den åt mig, men eftersom hon varit här nyligen, så var böckerna slut.
Min svägerska har den så jag ska låna den av henne.

Men, nu fick jag plötsligt lite kli i fingrarna. Jag vill sticka nåt.
Så jag letade fram kistan som är full av inspiration igen. :-)
Nu ska här pysslas.
Och jag kom på att jag faktiskt ligger en filt kort! 
Jag brukar sticka bebisfiltar och det är mer än dags att knåpa ihop en sådan!

Tiden tills vi ska flytta känns jätte lång...men om jag drar igång lite pyssel så går tiden fort! :-)

Lite märkligt är det denna lördag.
Ingen Mello!
Vad tittar man på då??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar