Sidor

torsdag 28 mars 2013

Bunkra D vitamin

Jaha.
Jodå, jag letade en stund, men nu hittade jag det!
Grundleendet!
Jag mår mycket bättre än när jag vaknade i morse.
Näskanna, vitaminer på längden och tvären - och en kroknad make gjorde susen.
Vi kan ju inte ligga och febra båda två. Någon måste vara på benen! :-)

Jag är riktigt dålig på att vara sjuk! Uttråkad till tusen.
Tur att jag inte är sjuk så ofta! :-D

Jag får roa mig med att packa  ihop oss så att vi kan pipa till landet så snart vi slår upp ögonen i morgon.
Sen har jag ju en och annan flyttkartong att packa.
Det kan inte bli maj fort nog.
Men, det ironiska är att när vi jämförde våra almanackor häromdagen, så vet vi inte riktigt hur vi ska hinna med själva flytten.
Tänk att maj alltid är så full av aktiviteter, varje år? Hur blir det så?
Just nu lutar det åt att vi inte får ihop logistiken förrän i början av juni!

Tur att de som köpt huset inte har så brådis in, så att vi har tid på oss..
Det finns både för och nackdelar med att flytta ett par hundra meter. Flyttar man längre, då måste man ha ett
bokat flyttdatum. Och allt ska vara packat tills dess.
Som att rycka ett plåster.

Nu blir det mer långdraget.
Och vissa grejer behöver inte ens packas utan kan bäras som dom är.
Vi får köpa två skottkärror och kärra över grejer! :-)
Lillemans kompis hade annars en bra idé.
Att vi bara kunde bära allt över berget. Och det är ju sant.
Varför ta en omväg? ;-)

Nåja, det löser sig.

NU ska jag palta på mig, släpa ut en stol och en filt och sätta mig i solen! :- )
Jag behöver D vitaminer!

1 kommentar:

  1. Det gör det helt klart Nina! Ibland vet man bara målet men inte vägen, men det löser sig ju nästan alltid till det bästa!

    SvaraRadera