Sidor

torsdag 28 mars 2013

Inte bara våren har frusit inne..

I år är påsken lite "tvärtom" mot hur det brukar vara.
Andra år, då har vi varit snoriga och sjuka hela jäkla vintern och när påskhelgen kommit, med sol och värme, har även livet återvänt!
Upp med dörrar och ut med ungar.
Ut med altanmöbler och grillen, fram med korv och våren är här!

I år. Inte så mycket.
Våren, den vet nog ingen var den är! Minusgrader och tjäle ner till Kina. typ.
Och förkylningen den fick vi! :-)
Jösses vad jag har sovit senaste dygnet! Det var inte många timmar jag satte upp näsan igår kväll. Och sen sov jag igen som en liten gris tills i morse.
Jag mår mycket bättre idag, men har lite feber.

Även Lilleman har lite feber. Och han klagade över ont på sidan av nacken!
När man känner efter så har han en "bula" som ömmar. Det hade ju även Minime när hon hade nackspärr men dom var små som ärtor.
Lillemans är betydligt större, så vi bokade en tid jouren för att kolla upp det.
Jag var övertygad om att det är en svullen lymfkörtel som hör till snoret och febern.
Och mycket riktigt var det så.
Han var även lite röd i ett öra, men det är virus. 
Skönt att ha kollat. Man vill inte sitta på akuten över påsk! :-)

Även Minime hade lite feber i morse, så det inplanerade buset med farmor frös inne. Så typsikt!
Men, onödigt att åka till ett lekland och busa när dom inte är helt krya. Plus att man drar på sig nya baciller på ett sånt ställe! :-)

Och maken vaknade med känslan av att det är något på gång och även han är lite febrig.
Så den inplanerade turen till landet frös inne. Surt.
Men, det är inte kul att åka ut till ett kallt hus när vi alla snorar och febrar. Vi åker i morgon bitti i stället.
Då ska vi väl vara på benen alla, igen.

Så den här härliga vårhelgen, som jag brukar njuta av, det blev liksom ingen bra start på den.
Jag som inte är så förtjust i jul, gillar påsk. Just för att det är startskottet på vår och värme.
Nu blidde det lite deppigt!


Fan.
Och det hjälper ju inte att deppa, så det är bara att rycka upp sig och göra det bästa av det.

Jag får leta lite och hitta my happy face! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar