Sidor

tisdag 19 mars 2013

Extremt extern.

Jag är en väldigt extern person.
Jag vill ha och behöver input utifrån och tar emot det utan att egentligen processa det så mycket. Som jag egentligen kanske borde.
Enkelt förklarat så är jag en säljares dröm!
:-)
Det är av ren och skär livserfarenhet som jag inte går på allt som berättas! :-)
Jag vill gärna ha externt beröm och externa råd.
Även om jag själv vet, eller känner på mig, så känns det bra att ändå få det bekräftat, utifrån.
Det är inget fel i det, men det är alltid nyttigt att jobba på balansen.
Jag måste jobba mer på min interna sida.
Att lyssna inåt.
På mig.
Veta att jag kan och att jag vet. Även om andra hävdar annat.
Jobba på att inte behöver extern bekräftelse jämt.
Att jag kan säga till mig själv "fan, vad jag är bra!"

Kan man kroppsmönster så är det inte alls konstigt att jag fejjar, bloggar, twittrar och instagrammar.
Maken, som utbildat sig i språkmönster har slutat ojja sig över fenomenet! :-)
Han vet nu, att jag behöver det. Annars blir jag som en dåligt vattnad planta.

En väldigt intern person, ser inte tjusningen av något av ovan företeelser.
(Dock, är man jätte intern, behöver man jobba på balansen att faktiskt ta in råd och info utifrån. För man kan omöjligt veta och kunna allt, själv.)

I morse fick jag mig en tankeställare. För, att curla allt och alla omkring mig hör också till min externa sida.
Det hade som sagt snöat en del. Det var otroligt halt.
Jag visste att jag troligen skulle behöva åka till Dr med Minime. Men, jag visste också att maken skulle iväg. På en grej på morgonen och ett möte runt lunch.
Och, jag vet också att hans bil inte är en jätte bra vinterbil.
Jag tvivlade på att han ens skulle komma av tomten!

Så vad gör jag?
Jo, jag försöker bestämma om jag behövde åka med Minime eller inte. Det är halt, maken skulle behöva ta min bil.
Han skulle ju på möte...och Lillemans jacka gick sönder...Ska han vänta tills vi är klara? Ska han ta min bil på eftermiddagen.. Eller ska jag försöka få tid på VC och gå dit???
Yr höna = jag!

Då tittar maken på mig helt lugnt och säger. "men du! Om du koncentrerar dig på det du måste göra idag och så låter du mig lösa mitt??
Hm..Öhh.. jaha... Ok.. Ja visst. Så kan jag göra... kanske! :-)

Så klockrent!
Jag kan inte lösa alla andras problem. Jag måste börja tänka mer internt. JAG behöver göra ditten och datten idag.
Och alla andra får lösa sitt.
Jag behöver inte curla allt och alla.
Sådetså! :-)

1 kommentar: