Sidor

torsdag 30 oktober 2014

När man längtar..

Det blev lite sovmorgon i morse med.
En otroligt vacker morgon! Jag får som sagt inte nog av dessa soluppgångar. Guldbollen som reser sig över taken.
Kallt var det. -2. Lite skillnad ifrån måndagens +16 grader!

Gräset på baksidan var vackert frostat.
Lite långt. Men va fasen...;-)
 Jag jobbade lite, packade och städade av huset lite .
Efter att ha petat i barnen lunch drog vi iväg ut till landet.
Solen sken och det var ganska mycket trafik, plus att man lägger ny asfalt lite här och var.
 Och det är ju inte klokt, att rosen blommar, för tredje gången! Och som den blommar!
I slutet av oktober. Det är ju lite skumt.
Men vacker är den! :-)
 Inget annat blommar dock. Det märks att det blåst rejält här ute. Det blir mycket plockepinn i morgon!
Vi handlade på vägen ut och fick tag i en pumpa! :-)
Det hade jag inte vågat hoppas på. Den lokala butiken är pytteliten, men har standardvarorna.
Barnen fick välja och de blev en halvstor.
 Den karvades ur och ställdes på plats. Rätt snygg om jag får säga det själv. :-)
 Jag tände också två marschaller, som lyste upp vägen lite till maken som kom ut sent.
Efter att ha inventerat ljus, inser jag att jag skulle behöva till IKEA för att fylla ljusförrådet.

Nu är det ju mysigt att tända lyktor överallt.
Vi har en hel del ved som behöver klyvas för att få plats i skjulet.

 Jag tycker att ved är vackert. Färgerna. Doften.

Det blir en del eldande nu...
Jag klyver gärna ved. Det är skönt att stå och klyva. Man behöver inte tänka. Man bara kör.
Det blir en lite hackig närvaro den här helgen, men ändå skönt att vara här.
En halloweenfest, ett kompiskalas och Lillemans familjekalas ska bockas av denna helg. Så egentlige har vi inte tid att vara här...
Men, längtan blev för stor! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar