Sidor

fredag 31 oktober 2014

Det är svårt att förstå att vi är inne och knaprar på oktobers sista dag!
I morgon är det november!
Jag hänger inte med. Inte ens när det gäller kläder.
Igår, när jag plockade med varmare kläder till landet, rensade jag ur alla höst jackor och fleece jackor och slängde in de i tvättstugan.
Om jag tvättar dom är chansen större att dom hittar sin övervintningslåda än om dom hänger kvar i hallen.
Vi hade haft minusgrader här ute i natt, det syntes på frusna bilrutor och vattenpölar.
Ändå var det varmare här ute än hemma i radhuset.
Jag har krattat en hel del löv på förmiddagen. Jag skulle kunna vara här en hel vecka och kratta från morgon till kväll om jag tyckte att det var kul! ;-)
Nu försöker jag kratta där det ser mest ostädat ut.

Vi tog en sväng ner till havet. Grannens träd är så vackert! Ser nästan lite "Disney-aktigt ut". Ståtligt.

 Havet låg spegelblankt. Och solen var riktigt varmt! Jag satt på bryggan en stund och känner nästan hur det hettar i kinderna.
 Efter en stund kom en svanfamilj paddlande.
Ovanligt att de har fe barn! Ofta brukar man se ett par och två ungar.
 De är ståtliga när dom guppar förbi. Jag svor åt att jag hade fel objektiv. Jag hade velat få en av dem i närbild..
Vi grillade korv till lunch, men de är rätt kallt om man sår i skuggan.
Det behövs rediga kläder och att man rör på sig...
Så det blev inte mycket mer än så idag...

Det är dags att gräva fram sminket och göra sig redo för kvällen....

Vissa har redan fått vingar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar