Sidor

onsdag 29 oktober 2014

Ibland är det lättare att leva i nuet.

Idag fick jag sovmorgon!
Inte alls dumt!
Jag som alltid går upp först och sen kickar igång övriga familjemedlemmar och kör hela morgonracet njuter hejdlöst av att kunna sova en stund längre och sen sitta i lugn och ro och dricka kaffe.
Lyx på hög nivå!
Det har varit ett dygn i lyx! ;-)

Igår kom jag på att maken och jag var helt själva till middagen.
18åringen drog ut på äventyr och farmor snodde de två yngsta.
Så, jag skickade ett sms till maken och frågade om han ville gå på date med mig. ;-)
Det ville han, ju...

Vi möttes upp hemma och åkte till ett ställe vi inte varit på under flera år.
Det var ju tisdag, så vi bokade inte bord och vi fick ett, men efter en stund var hela restaurangen full!
Till och med så att servitrisen var lite förvånad.

Gott var det! :-)

 Och proppmätta blev vi.
Jag hade lite jobb kvar att göra när vi kom hem och maken likaså.
Men, det gick både snabbt och smidigt, när vi inte behövde avbryta oss hela tiden.
Plötsligt slocknade hela huset. Becksvart!
Det var bara att rota fram ljus. Efter en stund kom strömmen tillbaks. För att försvinna igen efter en timme.
Och det var ganska mysigt! Hela området låg i mörker, man såg bara ljus längre bort och - stjärnor som man aldrig brukar se här!

Äntligen har jag fått igång min jobbtelefon. Jag är inte helt överens  med den. Än.
Det tog ett par timmar på morgonen innan jag med hjälp av it avdelningen fick den att fungera.
Den bara tjorvade.
Men nu så. Jag hittade ett rätt snyggt skal! ;-)
Fördelen är att jag nu kan läsa min jobbmail. När jag inte jobbar varje dag, missar jag en hel del information.
Jobbdagen igår var skoj.
Nu är jag involverad i flera jätteroliga projekt.
Vi var ute och hälsade på en eventchef angående två event vi ska ha. Och det är alltid kul att få se saker inifrån och gå runt "bakom kulisserna". Det där som man inte ser när man är i den offentliga lokalen.
Det ska också bli så kul att nu vara med i dessa event som arrangör, efter att ha deltagit som besökare flera gånger.
Jag vet ju vad man som besökare irriterat sig på... ;-)

Sen ramlade en stor sten från mina axlar!
En uppgift jag fått på mitt bord har jag grämt mig lite över. Jag kan det egentligen, men det är meckigt och lite läskigt.
Man ska ha tungan rätt i mun, liksom.
Igår låg en hel hög med dokument på mitt bord med uppmaningen att kontakta tjejen jag vikariera för för att få koll på hur det där görs bäst.
Och - jag får ett instruktionsmail på två a4 sidor. Allt i detalj hur det ska göras. Och vad som ska göras och vad som inte ska göras.
Och då andades jag ut kan jag säga!
Det som förväntas av mig är att göra i ordning underlagen. Plocka i ordning och förbereda för att en annan avdelning ska kunna göra det "skarpa" jobbet.
Och DET är ju ingen match! :-)
Så plötsligt blev det "jahaa, var det bara det???" ;-)
Det var ju bara att beta av högen idag.

Det känns verkligen jättebra. Alla är så trevliga och omtänksamma.
Och jag känner att jag faktiskt kan bidra med en kompetens som dom inte har. (och lära mig en massa som jag inte kan! )Och jag vågar säga ifrån och vara lite jobbig!
Häromdagen fick jag och en kollega i uppdrag att kika på ett event som ska göras längre fram.
Och jag kände direkt att det inte kommer att bli bra.
Syftet var otydligt. Det fanns ingen koll på effekten och motivatorer.
Idag när vi satte oss för planering, sa jag som det var.
Jag tror inte på det här. Vi kommer aldrig att ro det iland som uppdraget ser ut nu. Risken är att det blir helgalet.
Då visar det sig att kollegan tänkt samma sak, men inte känt stöd i det.
Så, vi vände på hela konceptet! :-)
Det ska bli så kul att se om vi får igenom förslaget eller inte.

När jag klev ut genom porten i kväll var himlen fantastiskt fin! Solnedgången var alldeles rosa!
Luften var lite kallare än eftermiddagarna har varit senaste dagarna och det var ljuvligt att dra ner den kalla luften i lungorna.
Det känns så bra!

Planen var att jag skulle ha ett tidigt morgonmöte i morgon, men det blev inställt i sista minuten och flyttat till nästa vecka.
Det gör att vi kan åka ut till landet mycket tidigare än jag tänkt! :-)
Dagen blir mycket lugnare än jag räknat med.
Najs!
Vi kommer att hinna ut när det är ljust och hinna handla lite på vägen.
Det blir bra.
Jag kommer att njuta mer än vanligt känner jag.
Just nu skulle jag för en gångs skull stanna tiden. Och bara njuta. Av idag. Av nuet.
Det som jag så sällan kan.
Jag är alltid på väg. Men nu ska jag försöka att njuta av tiden framöver på alla sätt.

Hur det blir i framtiden, det får vi se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar