Sidor

onsdag 8 oktober 2014

Jätteblött!

Så har halva veckan gått.
Minime kröp ner hos mig klockan 5 på morgonen och viskade "jag är inte sjuk längre"...Och hon var inte alls lika varm som kvällen innan.
Och hon åt frukost så glatt så.
Men, jag sjukanmälde henne ändå.
Hon fick mysa med storebror under tiden maken och jag åkte på möte.
Och vilket ställe vi var på!
Wow vilka kontor det finns! Men, det var fotoförbud. ;-) Ett ställe där man inte ens får koppla upp sig på nätet av säkerhetsskäl.
När vi åkte spöregnade det. Bokstavligen öste ner! Vi var som dränkta katter när vi satte oss i receptionen och fick hänga jackor och paraplyer på tork!

Men, solen sken när vi klev ut igen. Och det var riktigt mysigt att traska genom stan.
Jag är inte inne så ofta längre.
Och ännu mer sällan kommer det att bli.
På vägen hem fick jag dock ett meddelande som fick mig att svära. "Fasen, varför såg jag inte det här för ett par veckor sedan!"
Men, jag måste ändå tänka praktiskt och långsiktigt. Så jag har valt rätt! ;-)

När jag kom hem, var Minime riktigt pigg. Hon hade ätit en stor lunch och tjattrat öronen av storebror.
Men febrig, igen. Inte mycket men sådär som hon brukar ha det.
37,6....typ... Lite fisfeber.
Sen hade hon lite ont i magen. Vilket hon sagt i flera dagar till och ifrån. Igår sprang hon på toa, men idag hade hon motsatta problemet.
Men efter att ha ätit en skål youghurt fick hon springa på toa igen.
Jag åkte och köpte lactorsfri mjölk och yoghurt för att inte irritera magen. Jag tror inte att det är en direkt orsak just för att hon har feber samtidigt.
Men lactosfritt är ändå lite snällare. Och godare, tydligen! Både Lilleman och Minime ville heller ha den än den vanliga till maten.
Och det finns egentligen ingen orsak att dricka den med lactos. Som vuxen ska man egentligen inte dricka mjölk alls.
Nåja, hon åt middag och hade inte ont efteråt.
Men hon somnade i en hög med kuddar, under en filt på vardagsrumsgolvet, så vi var nära att inte hitta henne när det var dags att sova! ;-)
Det blir spännande att se hur hon mår i morgon.
Jag ställde in mitt möte. Det är ingen stor prio just nu. Och det kommer ny chans nästa vecka.
Då är det mer viktigt också.
Så det får bli lite hederligt hemmajobb i morgon. Så mycket det nu går med mitt plåster hemma! ;-)

Sen är det helg igen! :-)
Nu ska vi bara få lillfisan frisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar